Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Ptakopysk po polsku: Otestovali jsme Pendolino PKP IC
9.4.2015 - V polovině loňského prosince se začala psát další železniční epocha Polska. Do rutinního provozu vstoupily nové jednotky Pendolino řady 2 370, kterým se přezdívá podle prodlouženého čela Dziobak (česky Ptakopysk). Zahájení provozu sice provázely technické problémy, ty se ale ve většině případů podařilo vyřešit. Nejnovější vlaky PKP Intercity mohou sice jezdit rychlostí až 250 kilometrů v hodině, infrastruktura však povoluje rychlosti podstatně nižší. Dvoustovkou mohou svištět jen na několika desítkách kilometrů mezi Katovicemi a Varšavou.
Maďaři nakoupili posily od rakouských drah pro Miskolc
8.4.2015 - Na tratích okolo Miskolce na severovýchodě Maďarska se dosud jezdilo v nechvalně známých nejstarších vagonech, jaké zdejší dráhy MÁV-Start měly k dispozici. K cestování v 21. století již nedůstojné, bezmála muzeální exponáty brázdily koleje na sever a východ od Miskolce. Teď to ale vypadá, že už se konečně i tam blýská na lepší časy.
Smělé švýcarské plány mají být realizovány již za 10 let
25.3.2015 - Zajímavé postřehy k rozvoji železnice nabízí nedávno schválený plán na „Financování a další rozvoj železniční infrastruktury“ (FABI) ve Švýcarsku. Jeho realizací byl pověřen Spolkový úřad pro dopravu (BAV). Na konci roku 2014 předložil první detailní koncepci s výhledem až do roku 2025. Co tedy čeká zákazníky SBB v následujících deseti letech?
Pád mostu na Südbahn zastavil spoje mezi Vídní a Grazem
18.3.2015 - Stačilo údajně jen několik desítek sekund a malé rakouské městečko Frohnleiten mohlo být citováno médii stejně jako před lety severomoravská Studénka. Tolik nebo spíše tak málo času uplynulo od chvíle, kdy v sobotu 21. února projížděl pod právě rekonstruovaným mostem na dálnici S35 poslední vlak, načež se celá konstrukce sesula a zasypala 800 tunami železa, oceli a suti hlavní dvoukolejnou trať mezi dvěma největšími rakouskými městy – Grazem a Vídní.
Naklápění jednotkám ICE-T vrátí oprava v Norimberku
11.3.2015 - Je to už bezmála čtvrtstoletí, kdy v Německu poprvé vyjely do provozu s cestujícími vysokorychlostní soupravy InterCityExpress (ICE). Jednotky první generace začaly pasažéry vozit na nově budovaných tratích v roce 1991. Brzy se začalo uvažovat, jak zvýšit rychlost i na starších tratích s horskými úseky plnými oblouků, a to pokud možno bez enormních investic. Mělo se tak stát prostřednictvím jednotek s naklápěcí technikou. Bylo to ale šťastné řešení?