Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Lipsko – Erfurt zrychluje. Megaprojekt míří do cílové rovinky
9.9.2015 - Už za několik měsíců, přesněji v prosinci letošního roku, bude zahájen komerční provoz na nové vysokorychlostní trati spojující Lipsko a Halle s Erfurtem. Jde o další významný dílek velkého projektu Německá jednota 8 (VDE 8), který má spolu s dalšími projekty v Bavorsku umožnit dosáhnout cestovního času 4 hodiny mezi Berlínem a Mnichovem. DB předpokládá, že tímto zkrácením přiláká další cestující do vlaků, a dosáhne tak čtyřicetiprocentního podílu na trhu osobní dopravy mezi oběma velkoměsty. To by bylo dvakrát více než v roce 2012.
Příměstská trať v Maďarsku se modernizuje už tři roky
9.9.2015 - Extrémně velký počet výluk a nepříjemnosti s přestupováním na náhradní autobusovou dopravu během letních měsíců dělá vrásky na čele nejen cestujícím a železničářům v Česku, ale i v Maďarsku. Maďaři se ale navíc potýkají s jiným problémem. Jde o případ modernizace trati z Budapešti do Esztergomu (Ostřihomi) na severu Maďarska (v jízdním řádu označena jako trať č. 2 MÁV), kde se komplikace kvůli stavebním pracím protahují.
Na Slovensku zuří cenová válka, ZSSK zrušily několik spojů
26.8.2015 - Železnice Slovenské republiky (ZSSK) se nyní potýkají s řadou problémů, z nichž některé dobře známe i z českého prostředí. Slováci se dostali do cenové války s privátním dopravcem, který začal jezdit na lince Bratislava – Košice, respektive Praha – Košice, a v polovině dubna už kvůli tomu zrušili řadu spojů InterCity mezi slovenskou metropolí a Košicemi. ZSSK navíc musí na základě smlouvy s ministerstvem dopravy od loňského roku zabezpečovat bezplatné přepravy pro velké skupiny cestujících, což znamenalo nárůst nejen spojů, ale i provozního personálu.
Národní dopravce v zemi tulipánů zacílil i na zahraničí
12.8.2015 - Hlavní železniční společnost provozující osobní dopravu v Nizozemsku – Nederlandse Spoorwegen (NS) – se prostřednictvím své odnože, firmy Abellio, snaží pronikat do zahraničí. Například v Německu Abellio provozuje několik regionálních železničních linek v Severním Porýní-Vestfálsku. A nově má být udělena koncese pro trať Heerlen – Aachen (Cáchy), historického a lázeňského města v nejzápadnější části Německa. Nezapomíná však ani na rozvoj domácích tratí.
Korejci se podílejí na rozvoji transeuroasijských železnic
12.8.2015 - Jihokorejský národní železniční dopravce, společnost Korail, se zapojil do realizace projektu Euroasijská iniciativa. Ten odstartoval v roce 2013 a jedním z jeho nejdůležitějších úkolů je rozvoj transeuroasijských železnic. Dalším cílem je zrychlení integrace, výstavba nových měst a rozvoj dopravní infrastruktury. Celé dílo financuje korejská vláda.