Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
Z Bratislavy do Žiliny brzy stošedesátkou
19.12.2016 - Na páteřní části slovenského národního koridoru z Bratislavy do Žiliny stavbaři v dohledné době dokončí stavební práce a vlaky tudy začnou projíždět podle nového systému. Díky modernizaci je ve hře zvýšení rychlosti na většině úseků na 160 km/h už v roce 2018. Nějakou dobu se rovněž hovoří o dlouhodobé koncepci s názvem „Cílový grafikon 2020“, který pomalu nabývá konkrétních rysů.
Finanční injekce pro Deutsche Bahn
6.12.2016 - Čerstvý kapitál přichází se zpožděním. Se 2,4 miliardami Eur navíc pro investice do vlaků a techniky chtějí německé spolkové úřady výrazně podpořit národního železničního dopravce Deutsche Bahn. Koncern ale nejdřív dostane jen část těchto financí. Aby dopravce mohl inkasovat i zbytek prostředků, musí přispět vlastním dílem.
Čeští Brejlovci zachraňují polské rychlíky
15.11.2016 - Polský dopravce PKP-Intercity provozuje na základě smlouvy z roku 2014 pět českých motorových lokomotiv řady 754 zvaných Brejlovec. Stroje jsou nasazovány v severovýchodních regionech v Podleském a Warmińsko-Mazurském vojvodství, letos v létě ale jezdily i na pobřeží Baltického moře v oblasti trojměstí Gdańsk – Gdynia – Sopot a poloostrova Hel. Osvědčené stroje pomáhají suplovat v rychlíkové i expresní vozbě poruchové dieselové mašiny typu Gama domácí výroby.
Nejdelším tunelem světa za pár minut
27.10.2016 - První zkušební vlaky začaly letos v červnu projíždět nejdelším a nejhlubším tunelem na světě, který byl vybudován ve Švýcarsku. Úpatní Gotthardský tunel (Gotthard Basis Tunnel) o délce 57 kilometrů výrazně zrychlí cestování mezi Curychem a Milánem. Oba jeho portály v Erstfeldu a v Bodiu leží jen asi 400 metrů nad mořem, takže většině vlaků od prosince odpadne romantické, leč zdlouhavé šplhání po horské trati.
ÖBB: osobní doprava se od infrastruktury neoddělí
11.10.2016 - Matthä v interview pro agenturu APA u příležitosti Evropského fóra v Alpbachu řekl, že ÖBB bojuje s přetrvávajícím přesunem dopravy z kolejí na silnice. „Kvůli většímu počtu tuzemských konkurentů přicházíme o podíly na trhu, ale pokoušíme se tomuto vývoji čelit naší strategií a rozšířit mezinárodní působnost,“ vysvětlil s tím, že kolejová nákladní doprava v Evropě je podle něj pod tlakem. Výrazně se oproti loňsku u ÖBB snížilo i množství přepravených tun nákladů.