Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy

Zahraničí - všechny zprávy

Italská Pendolina slaví úspěch na AllegruItalská Pendolina slaví úspěch na Allegru

22.9.2017 - Vlaky provozované mezi Helsinkami a Petrohradem pod značkou Allegro přepravily za loňský rok 392,5 tisíce cestujících. Je to o 8,2 % více než v roce 2015. Od spuštění vysokorychlostní dopravy mezi finským hlavním městem a ruským Petrohradem 12. prosince 2010 využilo služeb vlaků Allegro více než 2,3 milionu cestujících.

Celý článek »

 

Francouzi rozšířili svou síť VRTFrancouzi rozšířili svou síť VRT

12.6.2017 - Nově vybudovaná vysokorychlostní trať mezi francouzskou Bretaní a Pay de la Loire, jedním ze třinácti metropolitních regionů na západě země, má za sebou další krok k úspěšnému zprovoznění. Na konci ledna ji otestovala jednotka TGV, která na trati dosáhla rychlosti 352 km/h, což stačilo ke splnění bezpečnostních předpisů.

Celý článek »

 

Na Slovensku opět jezdí spoje InterCityNa Slovensku opět jezdí spoje InterCity

9.6.2017 - Státní Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) po zhruba roční pauze obnovila na hlavní slovenské trati z Bratislavy do Košic provoz vlaků vyšší kategorie InterCity. V únoru na této trase začaly jezdit čtyři párů vlaků IC, a vystřídaly tak spoje soukromé společnosti RegioJet, která odsud naopak odešla. ZSSK své soupravy označila i novým logem „národný dopravca“.

Celý článek »

 

Příměstská železnice v Budapešti dostala šanciPříměstská železnice v Budapešti dostala šanci

12.5.2017 - Na konci listopadu se před Budapešťskou příměstskou železnici HÉV, do té doby ve vlastnictví budapešťského dopravního podniku (BKV), otevřela lepší budoucnost pod vedením Maďarských státních drah (MÁV). Spory o financování mezi státem a městem po desetiletích definitivně totiž řeší převod HÉV do rukou státního dopravce, nově si může HÉV sáhnout i na evropské peníze.

Celý článek »

 

Železnici v Portugalsku pomohou miliardyŽeleznici v Portugalsku pomohou miliardy

20.1.2017 - Železnice v Portugalsku musely na rozdíl od drah v sousedním Španělsku až dosud výrazně šetřit. Řada tratí nebyla vůbec používána, plánovaná vysokorychlostní trať Lisabon – Madrid byla „pohřbena“ úplně, stávající infrastrukturu provozovatel zanedbával. Letos se ale nová socialistická vláda rozhodla změnit kurs a v následujících šesti letech investovat do železniční infrastruktury 2,7 miliardy eur, konkrétně do obnovy a výstavby asi 1 200 km tratí.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika