Železničář / Zahraničí / Zahraničí - všechny zprávy
Zahraničí - všechny zprávy
ÖBB představily nové lehátkové vozy
2.12.2021 - Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) posilují v segmentu noční dálkové dopravy. Nedávno představily klasické osobní vozy řady Bmz přestavěné na multifunkční lehátkové tak, aby technicky i designově ladily s moderními Nightjety. Rekonstrukci zajišťuje společnost ÖBB Technische Services. První vagony vyjedou v prosinci na linku z Vídně do Bregenzu.
ZSSK si pořídí 9 nových RegioPanterů, dalších 11 může následovat
5.11.2021 - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) podepsala na začátku září smlouvu s konsorciem firem Škoda Transportation a ŽOS Trnava na nákup nových elektrických jednotek. Předmětem kontraktu je dodání devíti elektrických jednotek s možnou opcí na dalších 11 kusů. Prvních devět nových čtyřvozových RegioPanterů se objeví na tratích v Košickém a Prešovském kraji. Flotila těchto jednotek se na Slovensku rozroste až na 34 a v případě uplatnění opce až na 45. Prvních devět jednotek výrobce dodá do konce roku 2023 a další dle objednávky. Hodnota zakázky včetně opce je téměř 170 milionů eur, tedy zhruba 4,3 miliardy korun.
Španělé testují nejtišší a nejrychlejší rychlovlak
4.11.2021 - Do Španělska dorazila nová vysokorychlostní jednotka ETR 1000. Společnost Intermodalidad de Levante (ILSA) zahájila testování vlaku s maximální rychlostí 360 km/h. Příští rok by měla začít nabízet své služby a stát se tak třetím dopravcem v zemi s vysokorychlostními spoji a zároveň prvním soukromníkem v tomto segmentu dopravy.
Ukrajinci zrychlí modernizace vlaků. Pomohou Švýcaři
3.11.2021 - Ukrajinské železnice (UŽ) postupně modernizují svůj vozidlový park. Rekonstrukcemi chtějí své vlaky zpřístupnit i cestujícím se sníženou pohyblivostí. První vozy osobní příměstské a dálkové dopravy už dopravce prezentoval na nádraží v Kyjevě. Chystá však i další investice se švýcarským výrobcem Stadler.
Transevropské expresy možná zamíří do Česka
1.10.2021 - Provoz až sedmi různých linek TEE 2.0 napříč Českou republikou, nová přímá spojení, která nabídnou cestování z Prahy do Záhřebu, Frankfurtu nad Mohanem, Paříže, Benátek, Kodaně nebo Malmö, či nová rychlá trasa v centrální Evropě Via Vindobona, jež zkrátí cestu mezi Berlínem a Vídní přes Prahu na pouhé čtyři hodiny a umožní rychlé cestování vlakem ze severní Evropy na Balkán. Sen? Nikoliv. V budoucnosti běžná realita evropských železnic.