Železničář / Téma / Vzestup a pád Vysočiny jako kolejové spojnice mezi Prahou a Brnem
Vzestup a pád Vysočiny jako kolejové spojnice mezi Prahou a Brnem
24.1.2013
Dálková trať přes Havlíčkův brod prožívala v posledních dekádách dvacátého století své zlaté období. Byly na ni přesměrovány mezistátní expresy od Saska přes Prahu a Bratislavu směrem na Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko i domácí rychlíky z centra Čech do moravské metropole. Od května 2000 už ale hlavní tah vede po prvním koridoru přes Českou Třebovou. Význam Vysočiny ovšem v budoucnu může znovu vzrůst po výstavbě vysokorychlostní tratě.
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterů
21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »
Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?
24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »
Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí
25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »