Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Vícesystémy v Německu: minulost i současnost

Vícesystémy v Německu: minulost i současnost

24.6.2019 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

Německo v zimě zažilo praktické ukončení provozu první generace vícesystémových nebo chcete-li dvoufrekvenčních elektrických lokomotiv. Ty obsluhovaly dopravu hlavně mezi Německem, Francií a Lucemburskem na soustavách 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz. Ohlédněme se tedy za první generací vícesystémových lokomotiv u DB, která předcházela moderním strojům Traxx nebo Vectron.

Vícesystémy v Německu: minulost i současnost
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na webu www.cdprovas.cz/predplatne.





Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4

Další články této rubriky

Léto na kolejích aneb kam vlakem Českých drahLéto na kolejích aneb kam vlakem Českých drah

6.7.2024 - Léto patří tradičně výletům – a výlety začínají ideálně na kolejích. Proto i letos přichází České dráhy s řadou speciálních akcí a nostalgických jízd, které vás dovezou vstříc rozličným prázdni-novým zážitkům.… »

10 let od startu modrých railjetů10 let od startu modrých railjetů

23.6.2024 - První modrá jednotka railjet Českých drah vyrazila do zkušebního provozu s cestujícími přesně před deseti lety, 6. května roku 2014. Předmětným spojem, jenž měl tu čest, byl EC 571 Zdeněk Fibich z Prahy hlavního nádraží do… »

ComfortJety vyráží za prvními kilometry ComfortJety vyráží za prvními kilometry

26.5.2024 - Když v dubnu roku 2021 podepsaly České dráhy smlouvu na dodání 180 nových osobních vozů pro rychlost 230 km/h sestavených do 20 devítivozových netrakčních jednotek, přislíbilo dodavatelské sdružení Siemens Mobility se Škodou… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika