Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Úzká hrdla domácí železniční sítě snižují šance na rozvoj dopravy

Úzká hrdla domácí železniční sítě snižují šance na rozvoj dopravy

14.8.2014

Královehradecký kříž jednokolejných tratí 020 Chlumec nad Cildlinou - Týniště a Pardubice hl. n. - Jaroměř je jedním z hlavních limitujících míst kolejové infrastruktury. Dvoukilometrový úsek mezi Pardubicemi a Rosicemi nad Labem je dokonce nejzatíženějším úsekem na SŽDC. Tady se už zásadně zablýsklo na lepší časy, protože výstavba zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice byla letos zahájena. Jiné lokality takové štěstí ještě dlouho zřejmě mít nebudou.

Úzká hrdla domácí železniční sítě snižují šance na rozvoj dopravy

Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na Balikova@gr.cd.cz.





Průměrné hodnocení (2 hlasů): 2.5

Další články této rubriky

Řada 460 končí, začíná éra RegioPanterůŘada 460 končí, začíná éra RegioPanterů

21.4.2024 - Příběh jednotek řady 460 ukázkově odráží marnost doby svého vzniku. Je to příběh neustálého prodlužování vývoje, výrobních kompromisů, neochoty výrobce a koncepční i technologické zastaralosti už v době vzniku, jež… »

Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?Vlakotramvaje v České republice: Dočkáme se tentokrát?

24.3.2024 - Téma vlakotramvají se do tuzemska cyklicky vrací už řadu let. Systém využívající výhody lehkého drážního vozidla pohybujícího se po stávající či lehce upravené infrastruktuře klasické dráhy a městských tramvajových… »

Elektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejíElektrizace v ČR: smělé plány na stovky km trolejí

25.2.2024 - Přestože jsou přínosy elektrizace vytížených železničních tratí nesporné a má podporu jak mezi odborníky, tak mezi politiky, v posledních dekádách jsme se mnoha nových kilometrů trolejí nad českými tratěmi nedočkali. Mezi lety… »

 

Všechny články rubriky Téma

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika