Železničář / Téma / Tratě, které (snad) neřekly poslední slovo
Tratě, které (snad) neřekly poslední slovo
29.10.2022
Diskutuje-li se nyní o budoucnosti tuzemské železnice, týká se to převážně budování vysokorychlostních tratí či rekonstrukcí koridorů. Z pohledu intenzity přepravních proudů jde o téma stěžejní. Zapomínat bychom ale neměli ani na kvalitativní podstatu dráhy – její síťovost. Funkční a moderní systém regionálních tratí je pro celek nezbytný. Bohužel v mnoha českých luzích se nemluví o tom, jak takzvané lokálky modernizovat a zvýšit jejich atraktivitu. My se však vydáme opačným směrem a podíváme se, kde se naše místní dráhy daří vracet do provozu.

Další články této rubriky
Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
26.2.2023 - Mohou železniční tratě cestovat? Při pohledu na vývoj trasování dráhy podkrušnohorskou pánví bychom na absurdní otázku mohli dostat překvapivou odpověď – ano. A jak. Důležitá aglomerační spojnice změnila během své existence… »
Železniční stavby 2023: Co se začne stavět?
28.1.2023 - O rekonstrukci trati mezi Prahou a Kladnem s výstavbou odbočky k Letišti Václava Havla se hovoří tak dlouho, že se mnozí mezitím stihli narodit, vystudovat a počít další generaci čekatelů na kvalitní spojení hlavního města s… »
Jízdní řád 2023 v regionální dopravě: nové vozy i více vlaků s wi-fi
26.12.2022 - V novém jízdním řádu České dráhy opět vylepší nabídku služeb. Rozšíří se počet vlaků s wi-fi, přibude bezbariérových vozidel, ale i těch, které nabídnou možnost přepravy jízdních kol či napájení elektroniky, jako jsou… »