Železničář / Téma / Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
26.2.2023
Mohou železniční tratě cestovat? Při pohledu na vývoj trasování dráhy podkrušnohorskou pánví bychom na absurdní otázku mohli dostat překvapivou odpověď – ano. A jak. Důležitá aglomerační spojnice změnila během své existence trasu tolikrát, že by ji její první stavitelé patrně nepoznali. Po letech, kdy sloužila prioritně přepravě uhlí, se však konečně dočkává díky postupné modernizaci důstojnější podoby a snad už trvalé trasy. Pojďme si připomenout její původní podobu zejména mezi Ústím nad Labem, Teplicemi, Mostem a Chomutovem, zavzpomínejme na místa, kde nezůstal pražec na pražci, a nahlédněme do budoucna, abychom zjistili, kdy její technické parametry konečně navštíví současnost.
![Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století](/assets/zeleznicar/tema/img_8883.jpg)
Další články této rubriky
Léto na kolejích aneb kam vlakem Českých drah
6.7.2024 - Léto patří tradičně výletům – a výlety začínají ideálně na kolejích. Proto i letos přichází České dráhy s řadou speciálních akcí a nostalgických jízd, které vás dovezou vstříc rozličným prázdni-novým zážitkům.… »
10 let od startu modrých railjetů
23.6.2024 - První modrá jednotka railjet Českých drah vyrazila do zkušebního provozu s cestujícími přesně před deseti lety, 6. května roku 2014. Předmětným spojem, jenž měl tu čest, byl EC 571 Zdeněk Fibich z Prahy hlavního nádraží do… »
ComfortJety vyráží za prvními kilometry
26.5.2024 - Když v dubnu roku 2021 podepsaly České dráhy smlouvu na dodání 180 nových osobních vozů pro rychlost 230 km/h sestavených do 20 devítivozových netrakčních jednotek, přislíbilo dodavatelské sdružení Siemens Mobility se Škodou… »