Železničář / Téma / Eso ve šlépějích Gorily
Eso ve šlépějích Gorily
10.8.2018 – autor: JOSEF HOLEK foto: AUTOR, MARTIN HARÁK
Když se v sedmdesátých letech na kolejích objevila Gorila, byl to šok. Její výkon atakující hranici 4 000 kW a možnost řítit se po kolejích stošedesátikilometrovou rychlostí v čele těžkého expresu zněly v té době jako sci-fi. Ano, realita všedních dnů byla jinde, ale čeští konstruktéři ukázali svůj brilantní um. Stát žádal další vícesystémové stroje, které už ale nemusely být tak silné, protože mělo jít o lokomotivy pro běžné osobní a nákladní vlaky a rychlíky. Důraz se kladl na jejich univerzální použití a hospodárnost provozu.

Další články této rubriky
Podkrušnohorská magistrála směřuje do 21. století
26.2.2023 - Mohou železniční tratě cestovat? Při pohledu na vývoj trasování dráhy podkrušnohorskou pánví bychom na absurdní otázku mohli dostat překvapivou odpověď – ano. A jak. Důležitá aglomerační spojnice změnila během své existence… »
Železniční stavby 2023: Co se začne stavět?
28.1.2023 - O rekonstrukci trati mezi Prahou a Kladnem s výstavbou odbočky k Letišti Václava Havla se hovoří tak dlouho, že se mnozí mezitím stihli narodit, vystudovat a počít další generaci čekatelů na kvalitní spojení hlavního města s… »
Jízdní řád 2023 v regionální dopravě: nové vozy i více vlaků s wi-fi
26.12.2022 - V novém jízdním řádu České dráhy opět vylepší nabídku služeb. Rozšíří se počet vlaků s wi-fi, přibude bezbariérových vozidel, ale i těch, které nabídnou možnost přepravy jízdních kol či napájení elektroniky, jako jsou… »