Železničář / Téma / Crash testy bdí nad pasivní bezpečností
Crash testy bdí nad pasivní bezpečností
8.10.2019 – autor: JAN LUTRÝN, ROMAN JEŽDÍK, ZDENĚK MALKOVSKÝ Foto: autoři, VÚKV, ČD
Kolejová vozidla patří obecně mezi nejbezpečnější dopravní prostředky. I přesto se trvale věnuje velká pozornost bezpečnosti nejen cestujících, ale i samotných strojvedoucích. Se zvyšováním rychlosti od padesátých let 20. století se řeší otázka odolnosti skříní vůči podélným zatížením a sjednocují se požadavky jak u vozidel osobní dopravy, tak u nákladních vozů a vozidel městské dopravy. Pasivní bezpečnost se stává prioritou a její účinnost umí prověřit crash testy, které má v České republice na starost společnost VÚKV.

Další články této rubriky
Jízdní řád 2023 v regionální dopravě: nové vozy i více vlaků s wi-fi
26.12.2022 - V novém jízdním řádu České dráhy opět vylepší nabídku služeb. Rozšíří se počet vlaků s wi-fi, přibude bezbariérových vozidel, ale i těch, které nabídnou možnost přepravy jízdních kol či napájení elektroniky, jako jsou… »
Jízdní řád 2023 přinese zrychlení i nové spoje
28.11.2022 - Provoz na železničních koridorech v Česku příští rok zrychlí až o desítky minut. České dráhy počítají například se zkrácením jízdní doby mezi Prahou a jižními Čechami, postupně by měly zrychlit také spoje z metropole na… »
Tratě, které (snad) neřekly poslední slovo
29.10.2022 - Diskutuje-li se nyní o budoucnosti tuzemské železnice, týká se to převážně budování vysokorychlostních tratí či rekonstrukcí koridorů. Z pohledu intenzity přepravních proudů jde o téma stěžejní. Zapomínat bychom ale neměli… »