Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Banány: elegantní krásky v čelech rychlíků

Banány: elegantní krásky v čelech rychlíků

10.10.2018 – autor: MARTIN ŽABKA, MARTIN HARÁK foto: AUTOŘI

Pořízeny byly především jako náhrada za výkonově už nedostačující Bobiny řady 140 (E 499.0), respektive za následnou řadu 141 (E 499.1) a také pro tažení těžkých rychlíků mezi Prahou, Ostravskem, Žilinou a východním Slovenskem. Tehdejší Československé dráhy se v roce 1978 rozhodly zakoupit celkem sedmadvacet stejnosměrných elektrických strojů původní řady E 499.2. Lokomotivy, později přečíslované řadou 150, byly vlastně stejnosměrnou verzí dvousystémových strojů řady 350 z poloviny sedmdesátých let.

Banány: elegantní krásky v čelech rychlíků
Chcete-li si přečíst i tento zajímavý článek, tištěnou verzi Železničáře si můžete objednat na webu www.cdprovas.cz/predplatne.





Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Prototypy Šestikoláků: výročí zrodu elektrických silákůPrototypy Šestikoláků: výročí zrodu elektrických siláků

26.11.2018 - Prvními lokomotivami, které začaly po spuštění elektrického provozu v 50. letech v bývalém Československu dopravovat osobní i nákladní vlaky, byly škodovácké stroje označené původní řadou E 499.0. Stroje o trvalém výkonu 2 032… »

Německý vrstevník domácích Brejlovců slaví půl století Německý vrstevník domácích Brejlovců slaví půl století

13.11.2018 - Stejně jako naši Brejlovci slaví v letošním roce 50. narozeniny německá řada 218. Patří do velké rodiny lokomotiv označovaných jako V 160, pod kterou se skrývá celá vývojová série velkých traťových strojů v mnoha modifikacích.… »

Nelehká cesta elektrifikace v NDR Nelehká cesta elektrifikace v NDR

19.10.2018 - Německo patřilo k průkopníkům elektrifikace železnic, přesto po 2. světové válce prošel elektrický provoz v bývalé NDR hodně divokým vývojem plným zvratů. V polovině 50. let 20. století stáli tamní železničáři navzdory… »

 

Všechny články rubriky Téma

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika