Železničář / Téma / Autovlaky brázdí koleje už několik desetiletí
Autovlaky brázdí koleje už několik desetiletí
5.11.2019 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ, MARTIN HARÁK
Myšlenka autovlaku je s nadsázkou vlastně stejně stará jako železnice. Už na počátku provozu prvních železnic se totiž objevil nápad, že by se na železniční vůz naložil celý kočár, ve kterém by lidé absolvovali svoji cestu místo železničního vagonu. Na mnohých historických obrázcích z otevírání prvních železnic v Evropě jsou takové případy i vyobrazeny, ale jak víme, tato myšlenka se nějak nerozšířila.

Další články této rubriky
Jízdní řád 2023 v regionální dopravě: nové vozy i více vlaků s wi-fi
26.12.2022 - V novém jízdním řádu České dráhy opět vylepší nabídku služeb. Rozšíří se počet vlaků s wi-fi, přibude bezbariérových vozidel, ale i těch, které nabídnou možnost přepravy jízdních kol či napájení elektroniky, jako jsou… »
Jízdní řád 2023 přinese zrychlení i nové spoje
28.11.2022 - Provoz na železničních koridorech v Česku příští rok zrychlí až o desítky minut. České dráhy počítají například se zkrácením jízdní doby mezi Prahou a jižními Čechami, postupně by měly zrychlit také spoje z metropole na… »
Tratě, které (snad) neřekly poslední slovo
29.10.2022 - Diskutuje-li se nyní o budoucnosti tuzemské železnice, týká se to převážně budování vysokorychlostních tratí či rekonstrukcí koridorů. Z pohledu intenzity přepravních proudů jde o téma stěžejní. Zapomínat bychom ale neměli… »