Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy

Téma - všechny zprávy

Průzkum spokojenosti u ČD: Pochvala i výhradyPrůzkum spokojenosti u ČD: Pochvala i výhrady

2.5.2016 - Pro lepší zpětnou vazbu si České dráhy nechávají každý rok vypracovávat průzkum spokojenosti cestujících. Národní dopravce nedopadl špatně, prostor pro zlepšení by se ale přesto našel. Negativně lidé vnímali především loňské enormní množství výluk, naopak plusové body si ČD připsaly za rozšiřování wi-fi, dále díky věrnostnímu programu ČD Body nebo za aplikaci Můj vlak.

Celý článek »

 

Spolehlivý signál ve vlaku? Až za několik letSpolehlivý signál ve vlaku? Až za několik let

14.4.2016 - Mobilní operátoři se v současnosti pyšní téměř stoprocentním pokrytím země, dovolat se z vlaku ale často znamená dlouhé minuty čekání, než se souprava dostane do míst, kde je kvalitní signál. Ale ani pak nemá cestující ještě zdaleka vyhráno. A samotní operátoři? Odkazují na dopravce. Do karet jim hraje i relativně bezzubá legislativa.

Celý článek »

 

Okuliarnik aneb sága rodu Brejlovců na SlovenskuOkuliarnik aneb sága rodu Brejlovců na Slovensku

31.3.2016 - Kdo by je neznal. Charakteristická čelní okna decentně vsazená do vystupující horní části kabiny lemované precizně formovanou obrubou, zatímco spodní polovina ustupuje směrem dolů k hlavnímu rámu lokomotivy, a tím ještě více zvýrazňuje typické a nepřehlédnutelné „brýle“. Řeč je o motorové lokomotivě původní řady T 478.3, od roku 1988 označované jako řada 753. Oblíbené stroje se rozjely po kolejích nejen v Česku, ale i sousedním Slovensku. A právě za nimi se nyní vydáme.

Celý článek »

 

200 km/h? Z Brna do Přerova v roce 2023200 km/h? Z Brna do Přerova v roce 2023

16.3.2016 - Dvousetkilometrová rychlost na tuzemské železnici dostává hmatatelnější obrysy. Ministerstvo dopravy schválilo studii proveditelnosti modernizace trati Brno – Přerov přes Vyškov a Kojetín. Celková délka dosahuje 67 kilometrů a dvoustovkou budou vlaky jezdit po dvou traťových kolejích prakticky v celém úseku. Pro stávající jednokolejnou trať jde o radikální proměnu, která přinese zásadní průlom v kvalitě a rychlosti cestování, stejně jako v propustnosti. Přesto se už nyní objevují hlasy, že v dlouhodobém výhledu budou dvě traťové koleje nedostačující.

Celý článek »

 

Tyristorové Žehličky: 35 let mizejících spořivekTyristorové Žehličky: 35 let mizejících spořivek

2.3.2016 - Nestaly se zosobněním síly, nevozily expresy zvučných jmen ani netrhaly těžkotonážní rekordy. Něčím však dalece převyšovaly své vrstevnice. Asi nejdokonalejším ztělesněním elektrické posunovací lokomotivy v Česku je stejnosměrná řada 111, vyráběná pod původním označením E 458.1 v plzeňské Škodovce v letech 1981 a 1982. Žehličky, které dodnes vynikají úsporností, letos slaví své pětatřicáté narozeniny.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika