Železničář / Téma / Téma - všechny zprávy
Téma - všechny zprávy
Novela zákona o dráhách: co přinese ČD a cestujícím?
27.4.2017 - Mnohokrát změněný zákon o dráhách čeká 1. dubna novelizace. Za nezbytnou úpravou stojí směrnice Evropského parlamentu a přináší řadu novinek nejen národnímu dopravci, ale i jeho konkurenci. Podle odborníků může být novela předmětem rozličných aplikačních přístupů. Přinášíme přehled toho nejpodstatnějšího, co se v následujících měsících změní u ČD i ve vztahu k cestujícím.
Na letiště vlakem, ale ne hned
10.4.2017 - Frankfurt, Londýn, Mnichov, Atlanta, Tokio, nově Vídeň, ale také Drážďany, Varšava, nebo Ostrava. Co mají tato města společného? Železniční spojení center s mezinárodním letištěm. Po bok těchto sídel by se měla za čas přidat i Praha. O vybudování železnice na letiště v Ruzyni a modernizaci trati do Kladna se mluví už od 90. let. Po letech přešlapování se snad konečně začíná blýskat na lepší časy.
Fotogalerie: Když Vindobona spojila Východ se Západem
24.3.2017 - Neuvěřitelných šedesát let uplynulo v lednu od chvíle, kdy se na kolejích prvně objevil luxusní a pro tuzemské cestující poměrně neobvyklý vlak s názvem Vindobona, který propojil Berlín, Prahu a Vídeň. Nejprve se 13. ledna roku 1957 vydal na zkušební jízdu se zástupci médií, do pravidelného provozu byl zařazen až od května stejného roku, kdy se měnil jízdní řád.
Železniční tunely: romantiku vystřídala rychlost
21.2.2017 - Jen máloco dává železnici tak romantickou podobu jako tunely. Stavitelé je budovali zejména na vrcholech horských masivů, aby jimi co nejvíce snížili výšku, do které musí vlak k jejich překonání vystoupat. Stavěly se ale i v úzkých údolích vodních toků se strmými břehy a ostrými meandry, aby se železnici podařilo co nejlépe zakomponovat do původního reliéfu krajiny.
Fotogalerie: Pantograf byl nesmrtelný dříč
3.2.2017 - Staly se neodmyslitelnou součástí příměstské dopravy v okolí Prahy, kde pomohly vyřešit akutní nedostatek elektrických jednotek. Byť legendární pantografy nevynikaly zrovna vysokou spolehlivostí, potvrdily správnost myšlenky a směr, kterým se má rychlá příměstská doprava ubírat. To jednoznačně dokázal fakt, že i když byla jejich životnost plánována na 15 let, poslední dosluhující kusy brázdí koleje v okolí metropole dodnes.