Železničář / Rozhovor / Rozhovor - všechny zprávy
Rozhovor - všechny zprávy
Marek Binko: Investice do našich tratí přizpůsobíme přáním zákazníků
22.1.2014 - Česká železniční infrastruktura zahrnuje široké spektrum od skomírajících lokálek až po modernizované koridory a kapacitou vyčerpané příměstské tratě. Patří sem i záměry na stavbu Rychlých spojení nebo radikální změny trakční soustavy. Řada investic SŽDC je podmíněna rozhodnutími Evropské komise. Nově se bude více přihlížet k potřebám dopravců.
Michal Novotný: Železniční exponáty přesuneme na Masarykovo nádraží
9.1.2014 - Ne každé staré vozidlo má smysl zachraňovat. Na každou smysluplnou záchranu se také nepodaří sehnat finance nebo kapacity. I přesto jsou sbírky Národního technického muzea velmi cenné a nadále se rozrůstají. Z těch relativně moderních trakcí sem v budoucnu přibydou například Laminátky nebo Brejlovci.
Michal Štěpán: Udělejme i v příštím roce vše pro spokojenost zákazníka
19.12.2013 - Jako člověk z nejvyššího vedení Českých drah musí Michal Štěpán řešit prakticky všechny činnosti úseku, který řídí. Ze systémového, ale i operativního hlediska. Do jeho pravomocí patří vyjednávání o jízdním řádu, otázky gastronomického servisu ve vlacích, rozhodování o vlastnostech modernizovaných vozů, marketing a komunikace zaměstnanců s cestujícími i mnohé další.
Zdeněk Žák: Do resortu dopravy jsem vrátil odborníky
5.12.2013 - Zdeněk Žák jistě patří mezi nejvýraznější tváře současné vlády. Jako ministr vystupuje často v médiích a nebojí se prezentovat své vyhraněné názory na dopravní politiku. V rámci své personální politiky prosadil i obměnu managementu Českých drah s tím, že se podle něj musí do funkcí vrátit opravdoví odborníci.
Daniel Kurucz: Do roku 2030 omladíme téměř třetinu vozidlového parku
21.11.2013 - Nakupovat nové vlaky, pokračovat v modernizaci stávajících a přitom ušetřit. Odpověď na tyto zdánlivě protichůdné požadavky má přinést nová koncepce obnovy vozidlového parku Českých drah. Výhled do příštích let počítá s poměrně výrazným omlazením vozidel, musí však čelit i několika faktorům, které jsou do budoucna velkou neznámou.