Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy

Provoz a technika - všechny zprávy

Vlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkáchVlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkách

19.6.2014 - S masivnějším zavedením vratných souprav (push-pull) do vozidlového parku Českých drah se ve slovníčku pojmů objevil nový výraz – Wire Train Bus, symbolizovaný zkratkou WTB. Jde o systém, díky kterému spolu jednotlivá vozidla v soupravě komunikují a strojvedoucí může vlak vést nejen z lokomotivy, ale i z řídicího vozu, a navíc ovládat celou řadu doplňkových funkcionalit. Od uvedení této „vlakové počítačové sítě“ do provozního života uběhly bezmála tři roky. Je proto namístě krátká rekapitulace.

Celý článek »

 

Kontroloři vozby nejsou nepřátelé, ale strojvůdcovští pedagogovéKontroloři vozby nejsou nepřátelé, ale strojvůdcovští pedagogové

4.6.2014 - „Dobrý den, jsem kontrolor vozby z DKV XY. Pane strojvedoucí, provedu s vámi kontrolní jízdu.“ Tak tuto větu neslyší strojvedoucí příliš rádi. Kontroloři vozby, nebo také strojvedoucí-instruktoři, mají v očích ostatních kolegů občas pověst lidí, kteří jim přišli znepříjemňovat práci. Jejich pracovní náplní je sice kontrolovat, zda strojvedoucí dodržují předpisy a předepsané postupy, ale současně jim chtějí pomáhat, motivovat je a hledat řešení vzniklých problémů.

Celý článek »

 

Průkopníci samoobslužného provozu: Kasičky slouží už dvacet letPrůkopníci samoobslužného provozu: Kasičky slouží už dvacet let

22.5.2014 - Při letmém pohledu vyjma číselného označení jsou motorové vozy řady 809 zvenku k nerozeznání od motorových osmsetdesítek, ze kterých vznikly. Oba druhy vozidel jsou statečnými zachránci lokálek. Kasičky, jak se jim přezdívá, začaly sloužit v první polovině devadesátých let v souvislosti se zaváděním samoobslužného provozu.

Celý článek »

 

Pomáháme manažerovi infrastruktury zvyšovat rychlost na tratích Pomáháme manažerovi infrastruktury zvyšovat rychlost na tratích

9.5.2014 - V roce 2012 byla mezi Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty podepsána Deklarace o spolupráci, která se týká především optimalizace traťových rychlostí. Dokument neřeší rozsáhlé změny dopravních modelů vyplývající z klasické modernizace infrastruktury jako je budování koridorů či modernizace zabezpečovacích zařízení. Jeho cílem je pracovat na postupné úpravě infrastruktury a provádět drobná zlepšení ve prospěch dopravce i zákazníka.

Celý článek »

 

Olomoucký železniční uzel získává pravou koridorovou podobuOlomoucký železniční uzel získává pravou koridorovou podobu

24.4.2014 - V hanácké metropoli začala loni v říjnu velká proměna vnější části hlavního nádraží. Nezbytná modernizace dočasně komplikuje život cestujícím na jednom z největších nádraží v České republice, navíc na třetím koridoru. Cestující, kteří jezdí vlakem z Olomouce na Šternberk, nemohou od poloviny dubna využívat čtvrté nástupiště. Naopak se v těchto dnech zprovozní nový pátý peron, který stavbaři nedávno dokončili.

Celý článek »

 
 

Přejít na stranu:« 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 »

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika