Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
Vlaková datová linka aneb jak funguje WTB v českých podmínkách
19.6.2014 - S masivnějším zavedením vratných souprav (push-pull) do vozidlového parku Českých drah se ve slovníčku pojmů objevil nový výraz – Wire Train Bus, symbolizovaný zkratkou WTB. Jde o systém, díky kterému spolu jednotlivá vozidla v soupravě komunikují a strojvedoucí může vlak vést nejen z lokomotivy, ale i z řídicího vozu, a navíc ovládat celou řadu doplňkových funkcionalit. Od uvedení této „vlakové počítačové sítě“ do provozního života uběhly bezmála tři roky. Je proto namístě krátká rekapitulace.
Kontroloři vozby nejsou nepřátelé, ale strojvůdcovští pedagogové
4.6.2014 - „Dobrý den, jsem kontrolor vozby z DKV XY. Pane strojvedoucí, provedu s vámi kontrolní jízdu.“ Tak tuto větu neslyší strojvedoucí příliš rádi. Kontroloři vozby, nebo také strojvedoucí-instruktoři, mají v očích ostatních kolegů občas pověst lidí, kteří jim přišli znepříjemňovat práci. Jejich pracovní náplní je sice kontrolovat, zda strojvedoucí dodržují předpisy a předepsané postupy, ale současně jim chtějí pomáhat, motivovat je a hledat řešení vzniklých problémů.
Průkopníci samoobslužného provozu: Kasičky slouží už dvacet let
22.5.2014 - Při letmém pohledu vyjma číselného označení jsou motorové vozy řady 809 zvenku k nerozeznání od motorových osmsetdesítek, ze kterých vznikly. Oba druhy vozidel jsou statečnými zachránci lokálek. Kasičky, jak se jim přezdívá, začaly sloužit v první polovině devadesátých let v souvislosti se zaváděním samoobslužného provozu.
Pomáháme manažerovi infrastruktury zvyšovat rychlost na tratích
9.5.2014 - V roce 2012 byla mezi Českými drahami a Správou železniční dopravní cesty podepsána Deklarace o spolupráci, která se týká především optimalizace traťových rychlostí. Dokument neřeší rozsáhlé změny dopravních modelů vyplývající z klasické modernizace infrastruktury jako je budování koridorů či modernizace zabezpečovacích zařízení. Jeho cílem je pracovat na postupné úpravě infrastruktury a provádět drobná zlepšení ve prospěch dopravce i zákazníka.
Olomoucký železniční uzel získává pravou koridorovou podobu
24.4.2014 - V hanácké metropoli začala loni v říjnu velká proměna vnější části hlavního nádraží. Nezbytná modernizace dočasně komplikuje život cestujícím na jednom z největších nádraží v České republice, navíc na třetím koridoru. Cestující, kteří jezdí vlakem z Olomouce na Šternberk, nemohou od poloviny dubna využívat čtvrté nástupiště. Naopak se v těchto dnech zprovozní nový pátý peron, který stavbaři nedávno dokončili.