Železničář / Provoz / Provoz a technika - všechny zprávy
Provoz a technika - všechny zprávy
ČD Muzeum opraví dvě parní lokomotivy
30.4.2020 - Centrum historických vozidel Českých drah (CHV) chce opravit parní lokomotivy 423.009 a 525.101 z Olomouce a Veselí nad Moravou. Spolu se strojem 433.002, který je v majetku Národního technického muzea, byly nedávno převezeny do ČD Muzea v Lužné u Rakovníka.
Požár v tunelu: Největší hrozbou je kouř
27.4.2020 - Navzdory prevenci a moderní technice se oheň vlakům nevyhýbá ani dnes. Dokumentuje to případ požáru rychlovlaku ICE3 v říjnu 2018 na vysokorychlostní trati Köln – Frankfurt (M). Plameny tehdy zachvátily v plné rychlosti vlak s více než 500 cestujícími. Naštěstí se podařilo rychle zastavit a cestující evakuovat. V Česku se v letech 2017 až 2020 požár v železničním tunelu objevil pouze jedinkrát. V lednu letošního roku v Ejpovickém tunelu hořel podvozek Západního expresu. I v tomto případě byli cestující evakuováni včas.
Rodí se Panteři i nové osobní vozy
17.4.2020 - Cestující na vnitrostátních dálkových i regionálních linkách se dočkají nových osobních vozů a dalších jednotek RegioPanter. Vozy klasické stavby už jsou ve výrobě nejen u nás, ale i v Rakousku. Finální podobu dostávají také první Panteři pro spěšné vlaky spojující Plzeň s Karlovými Vary.
Na Hané vyjely první Stadlery
17.3.2020 - Ve znamení zahájení provozu prvních motorových jednotek, které České dráhy odkoupily od Německé dráhy DB AG, se nesl pondělek 17. února. Oba vlaky řady 646, které vyrobila německá divize švýcarské společnosti Stadler, svezly první cestující mezi olomouckým hlavním nádražím, Senicí na Hané a Drahanovicemi. Vozidla jezdí v rámci objednávky Olomouckého kraje. Právě krajskému hejtmanovi Ladislavu Oklešťkovi obě jednotky oficiálně předal do užívání o týden dříve generální ředitel ČD Václav Nebeský.
Railjety ČD a ÖBB vyjely s posilovými vozy
16.3.2020 - Už od začátku roku je na našich tratích k vidění poněkud neobvyklý obrázek. Netrakční jednotky railjet ČD a ÖBB vyrazily posílené o dodatečné vozy druhé třídy s rychlostí 200 km/h. Za netradičním řazením stojí nárůst počtu cestujících.