Železničář / Hlavní zprávy / Zástupci Českých drah řešili s policií bezpečnost ve vlacích
Zástupci Českých drah řešili s policií bezpečnost ve vlacích
21.5.2018 – autor: JOSEF HOLEK
Vyhodnocení dosavadní spolupráce národního dopravce a pořádkových policejních složek a také její další směřování byly hlavním předmětem dubnové schůzky zástupců jednotlivých ředitelství Policie ČR se členem představenstva ČD odpovědným za úsek osobní dopravy Michalem Štěpánem a bezpečnostním ředitelem ČD Otou Zachariášem. Součástí jednání byla debata o spolupráci v dalším období, a podrobně se rovněž diskutovalo o zvládání přepravy problémových sportovních fanoušků.
Doprava skupiny rowdies přináší vždy potřebu určitých bezpečnostních opatření. České dráhy v mnoha případech posilují vlakové soupravy o vozy vyhrazené jen pro tyto „fandy“, čímž odpadá například riziko obtěžování ostatních cestujících anebo střet s umírněnými fanoušky soupeře. Mnohdy takto rizikový spoj hlídají i policisté z pořádkových jednotek, někdy i těžkooděnci z členů policejních antikonfliktních týmů a doprovází skupiny fanoušků ve výchozích i cílových destinacích.
Národní dopravce má situaci pod kontrolou, jeho vlakové čety jsou na podobné situace školeny a dokáží obratně poskytnout součinnost zasahujícím složkám. Je však nutno dodržovat určitá pravidla, a to i ze strany zaměstnanců doprovodu vlaku či kontrolních zaměstnanců. Všechny atypické situace, kam se řadí například i potřeba vybrat jízdné od fanouška cestujícího bez jízdenky, je nutno koordinovat s policejním doprovodem přítomným na palubě vlaku. „Musí se předcházet situacím nepředpokládaných mimořádných pobytů z přepravních důvodů, aby nedošlo k neřízenému výstupu skupin rozdováděných fanoušků v mezilehlých stanicích. Na jednotlivé situace pamatují interní dokumenty i procesní listy, které musí každý zaměstnanec Zákaznického personálu (ZAP), ale i dispečinku národního dopravce ovládat,“ zaznělo na jednání.
Na schůzce bylo konstatováno, že vzájemná spolupráce trvá i přes zrušení železniční policie dlouhou řadu let a je oboustranně na dobré úrovni, excesy se vyskytují velmi ojediněle, a to i díky dobrým znalostem všech zúčastněných zaměstnanců.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »