Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora

Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora

10.5.2017 – autor: JOSEF HOLEK

Na trase mezi středočeským Berounem a Královým Dvorem by měly za více než dva roky jezdit vlaky stošedesátikilometrovou rychlostí. Změny zaznamenají i cestující, neboť výraznou modernizací projde i berounské nádraží, v Králově Dvoře navíc vznikne podchod. Zmodernizováno bude také zabezpečovací zařízení.

Začala rekonstrukce trati z Berouna do Králova Dvora

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a Evropská unie do projektu optimalizace trati a nádraží investují více než dvě miliardy korun. „Díky stavbě zlepšíme parametry další části třetího koridoru z Prahy na západ Čech,“ konstatoval náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb. Sdružení stavebních firem zrekonstruuje železniční spodek i svršek, opraví přejezdy, mosty, podchody, propustky a nástupiště, která budou nově bezbariérová. Projekt zahrnuje i modernizaci zabezpečovacího zařízení s dálkovým ovládáním stanic, výstavbu sdělovacího a informačního zařízení, rekonstrukci trakčního vedení, úpravy výpravní budovy v Berouně a výstavbu nového technologického objektu. Úsek bude lépe vyhovovat i vozidlům s naklápěcí technikou.

Beroun křižovatkou

S koncem modernizace, v říjnu 2019, by měl být kompletně optimalizován úsek trati č. 170 z Berouna až do Plzně a dále do Chebu. V té době by měla být dávno dokončena i ražba ejpovických tunelů. Zůstává tedy otázkou, kdy se cestující poprvé svezou po kompletně optimalizovaném úseku z Berouna na pražské nádraží na Smíchově. „Snažíme se celou věc projektovat. Je to však nesmírně těžké,“ konstatoval při nedávném zahájení stavebních prací Nejezchleb. Obtížná jsou rovněž jednání kvůli požadavkům na ochranu životního prostředí (EIA) v chráněné krajinné oblasti. Podle posledních informací ze SŽDC by mohla být trať na Smíchov optimalizovaná v roce 2025.

Optimalizace trati a rekonstrukce berounské stanice přijde vhod i občanům Berounska. U haly totiž nedávno vznikl autobusový terminál, většina linek ze širokého okolí tedy končí právě zde, a cestující díky tomu mohou pohodlně přestupovat na příměstské vlaky linky S9 ČD do Prahy. A protože obliba hromadné dopravy v regionu roste, chce radnice ve městě vybudovat další parkoviště P+R. Jedno už několik let funguje právě v těsné blízkosti nádraží. Stavební práce na trati by se neměly běžných cestujících nikterak dotknout. Zavedena nebude ani náhradní autobusová doprava. Na nádraží je totiž množství využitelných kolejí.

Náklady na celou akci by se měly vyšplhat na bezmála dvě miliardy a dvě stě jeden milion korun bez DPH. Evropská unie z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF) stavbu dotuje částkou převyšující miliardu a půl.


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 4.2

Další články této rubriky

ČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz MoraviíČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz Moravií

21.6.2024 - České dráhy budou i nadále zajišťovat provoz na regionálních linkách S2 (Křenovice – Brno – Letovice) a S3 (Hustopeče/Židlochovice – Brno – Tišnov – Křižanov) a dále na linkách S9 (Břeclav – Hodonín) a S51 (Břeclav –… »

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika