Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Z Hustopečí přímým vlakem až do Brna

Z Hustopečí přímým vlakem až do Brna

9.8.2017 – autor: MARTIN HARÁK

Obyvatelé města Hustopečí na Břeclavsku se během dvou let dočkají nejen modernějších elektrických vlaků, ale i přímého spojení s jihomoravskou metropolí Brnem. V současné době musí do tohoto města dojíždět s přestupem v Šakvicích. Motorové vozy řady 810 by tak mohly být v budoucnu na úseku Šakvice – Hustopeče vystřídány elektrickými jednotkami, které již běžně jezdí na přilehlém prvním železničním koridoru mezi Brnem a Břeclaví.

Z Hustopečí přímým vlakem až do Brna

Rekonstrukce a kompletní elektrizace železniční trati 254 Šakvice – Hustopeče u Brna umožní přímé napojení na koridor a spojení do Brna bez přestupu, po němž volají obyvatelé Hustopečí řadu let. Díky modernizaci tratě dojde nejen ke zvýšení konkurenceschopnosti, ale i k tolik očekávané změně dopravního modelu s důrazem na železnici. Cílový stav předpokládá i souhrnný projekt opatření v železniční dopravě Jihomoravského kraje. Se zahájením prací v případě hladkého průběhu výběrových řízení a získání stavebního povolení počítá Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v červenci příštího roku a hotovo by mělo být v prosinci 2019.

Na sedmikilometrovém úseku regionální dráhy z Šakvic do Hustopečí se chystá kompletní elektrizace střídavou napájecí soustavou 25 kV/50 Hz, která se používá na jihomoravských elektrizovaných tratích. Vlaky budou moci na tamní lokálce jezdit maximální rychlostí až 90 km/h.

Trať částečně přeložena

Podle údajů správce infrastruktury by stavba měla být spolufinancována z evropského Operačního programu doprava 2. Regionální trať mezi Šakvicemi a Hustopečemi bude navíc kvůli nevyhovujícím parametrům v určitém úseku přeložena do jiné stopy. Součástí finančních nákladů na stavbu je i částka na výkup potřebných pozemků. Celková cena stavby je dána nejen pracemi v úseku Šakvice – Hustopeče u Brna, ale také nutnými úpravami v koridorové stanici Šakvice. Současný stav kolejiště neumožňuje přímý vjezd z trati od Brna na hustopečskou lokálku a opačně. Železniční stanice Šakvice bude částečně kolejově překonfigurována, včetně nutných výměn a doplnění výhybek. V plánu je i výstavba nového nástupiště a podchodu, upraví se také zabezpečovací a sdělovací vedení. Vše by mělo odpovídat nejnovějším požadavkům na železniční tratě této důležitosti, včetně délky předjízdné koleje s ohledem na směrnice Evropské unie.

Stanici čeká obnova

Kompletní modernizací projde pochopitelně i koncová železniční stanice Hustopeče. V plánu je výstavba dvou kusých kolejí, ukončených zarážedly. Každá kolej bude mít k dispozici nové nástupiště a přístřešky pro cestující. Tyto peróny budou co nejkratší cestou napojeny na okolní plochy parkovišť osobních automobilů a autobusového nádraží, kam zajíždějí regionální spoje linek Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. V Šakvicích pohyb cestujících zpříjemní nové osvětlení. Instalují se silnoproudé i nízkonapěťové rozvody elektrické energie, včetně informačního systému. Proměnou projde také stávající výpravní budova a novému stavu se uzpůsobí také sdělovací a zabezpečovací zařízení. Navíc se v Šakvicích počítá ještě se třetí, nakládkovou kolejí, jež umožní provoz nákladních vlaků.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 4.13

Další články této rubriky

Budoucnost železnice? Bez hodnocení bezpečnosti nepředstavitelnáBudoucnost železnice? Bez hodnocení bezpečnosti nepředstavitelná

26.1.2022 - Problematika zabezpečovací a sdělovací techniky je ve Výzkumném Ústavu Železničním (VUZ) tradičním oborem. V historii se pracovníci VUZ zabývali i vývojem zabezpečovací a sdělovací techniky, aktuálně se VUZ zaměřuje zejména… »

Na Lipenku zkušebně vyjely PanteryNa Lipenku zkušebně vyjely Pantery

25.1.2022 - Moderní elektrické jednotky RegioPanter Českých drah vyjely na trať spojující jihočeský Rybník s Lipnem nad Vltavou. Zatím však nepravidelně, pouze ve zkušebním režimu. V plánu je nicméně pravidelný provoz a přímé spojení… »

České dráhy z opravárenství udělají byznysČeské dráhy z opravárenství udělají byznys

24.1.2022 - Zejména ČD budou zanedlouho sloužit už dvě správkárenské haly. Po objektu v maloměřickém OCÚ nová hala vyrostla také v Plzni. Opravárenství by se mělo v nejbližších letech stát další významnou obchodní činností národního… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika