Železničář / Hlavní zprávy / Z Dětmarovic do Chotěbuze se pojede až 160 km/h
Z Dětmarovic do Chotěbuze se pojede až 160 km/h
24.1.2018 – autor: MARTIN HARÁK
Jednou z největších loňských zahájených investičních akcí v Moravskoslezském kraji bylo srpnové spuštění modernizace železniční tratě mezi Dětmarovicemi a Chotěbuzí nedaleko Českého Těšína.

Stavba zahrnuje stanice Dětmarovice, Karvinou hlavní nádraží, Louky nad Olší a zastávku Chotěbuz, včetně odboček Chotěbuz a Koukolná. V rámci této akce se počítá i s vylepšením karvinského hlavního nádraží, kde se opraví ostrovní nástupiště včetně jejich zastřešení a přístup na nástupiště bude zajištěn novým podchodem, který bude opatřen výtahy. Traťový úsek, který projde modernizací, dosahuje délky 21 kilometrů. Vzhledem k rozsáhlé důlní činnosti a poddolování části trati se bude v úseku Karviná – Louky nad Olší (km 326,200 –333,050) měnit pouze kabeláž, zabezpečovací zařízení a trakční vedení. Stavbaři by měli pracovat na trati, která je součástí III. tranzitního koridoru, až do prosince 2019. Mimo poddolovanou část se plánuje na trati max. rychlost 160 km/h pro vlaky osobní dopravy a 120 km/h pro nákladní soupravy. V traťovém úseku jezdí regionální vlaky národního dopravce linky S2 a expresní mezinárodní spoje linky Ex1 spojující českou metropoli se severní Moravou, Slezskem a Žilinou.
Další články této rubriky
Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel
27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »
24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »
Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky
20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »