Železničář / Hlavní zprávy / Vypsána první soutěž na změnu trakční soustavy
Vypsána první soutěž na změnu trakční soustavy
17.5.2019 – autor: MARTIN HARÁK
SŽDC vypsala dlouho očekávanou soutěž na proměnu prvního, 44 kilometrů dlouhého úseku se stejnosměrným napětím 3 kV na střídavou napájecí soustavu 25 kV 50 Hz. Jde o traťový úsek mezi Nedakonicemi, Otrokovicemi a Říkovicemi na trati Břeclav – Přerov.
O přechodu na střídavou napájecí soustavu rozhodla Centrální komise ministerstva dopravy na základě studie proveditelnosti. Střídavý proud má zamezit výpadkům napájení, neomezenou rekuperaci a také výrazně snížit ztráty při přenosu. SŽDC počítá s dokončením přepojení do konce srpna 2022. K omezení běžného provozu na trati z důvodu změny napájení trakčního vedení dojde většinou střídavě na jedné koleji a krátkodobě při přepínání a při výměně některých izolátorů. Počítá se s tím, že v trakční napájecí stanici Otrokovice vznikne mobilní stejnosměrná napájecí stanice DC 3 kV, uskuteční se demontáž stávající technologie a demolice původní technologické budovy. V novém objektu bude střídavá technologie, naopak v Říkovicích se zařízení rozšíří o střídavou část. Posunutí přechodového bodu na sever souvisí mimo jiné s chystanou elektrizací trati Otrokovice – Zlín – Vizovice, která se aktuálně projektuje.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »