Železničář / Hlavní zprávy / Vlaky SuperCity pod Tatrami
Vlaky SuperCity pod Tatrami
11.9.2014 – autor: MICHAL ŠTĚPÁN
Pendolino Českých drah brázdí naše koleje už více než deset let. Za tuto dobu berou naši zákazníci eleganci cestování spoji SuperCity jako samozřejmost s tím, že se zde vždy kloubí kvalita, rychlost, servis na palubě i přesnost jízdy. Z původní spojnice Ostravy, Olomouce a Pardubic s Prahou došlo loni k rozšíření nabídky o spoje jedoucí do Plzně a dalších západočeských měst až po Františkovy Lázně. V novém jízdním řádu 2014/15 se Pendolino opět pravidelně vydá na Slovensko, i když jinak než v minulosti.

Spoje SuperCity Pendolino budou i v dalším jízdním řádu vlajkovou lodí Českých drah na trase Praha – Ostrava. Dva páry spojů budou i nadále prodloužené přes Plzeň do Františkových Lázní, avšak pojedou vyváženě – v obou směrech vždy ráno a vpodvečer. Od prosince 2014 se Pendolina podívají i na Slovensko. Nebude to poprvé. Ještě před tím, než se Pendolina usadila na lince Praha – Ostrava, zajížděla i do Bratislavy. A byla tu už i Žilina – jako prodloužení některých vlaků z Ostravy.
Rychlá cesta na střední Slovensko a do Košic
Letošní prosinec odstartuje cestujícím i vlakům Pendolino další nové možnosti, příležitosti i očekávání v podobě důrazu na spojení České republiky se Slovenskem. V relaci Praha – Ostrava – Žilina – Poprad-Tatry – Košice se tak objeví značka SuperCity. Pro všechny se otevře prostor zažít na vlastní kůži onu eleganci cestování. Hlavní argumenty, proč právě vlakem SuperCity a proč právě s Českými drahami, budou pro naše zákazníky zřejmé. Dnešní EuroCity Košičan urazí tradiční cestu z Prahy přes Vsetín do Košic za 8 hodin a 21 minut, v opačném směru o 5 minut pomaleji. Noční přímé vlaky jsou ještě o pár desítek minut pomalejší. A SuperCity Pendolino? Oproti nejrychlejšímu spojení dojede na východní Slovensko o téměř hodinu rychleji – z Prahy do Košic to bude na hranici 7 hodin a 30 minut, čímž SC Pendolino potvrdí pozici nejrychlejšího spojení na trhu.
Naše zaměření na zákazníky ale bude stavěno i na nabídce výhodných doplňkových produktů v oblasti Tater a Košic. Domluvili jsme se s našimi obchodními partnery poskytujícími ubytování na středním i východním Slovensku, dále v oblasti Tater počítáme s cenově výhodnými nabídkami pro letní i zimní rekreaci. To vše pro zákazníky spojů SuperCity Pendolino, kteří je využijí.
Denní autovlak nově v pátek
Denní autovlak do Košic už nepojede, nynější spoj Košičan totiž na Slovensku od prosince ukončí jízdu v Žilině. Na základě dosavadní poptávky nově povedou ČD i ZSSK autovlak v poloze výhodného pátečního spoje, samozřejmě v kategorii EuroCity. Spoj si udrží název Košičan a bude odjíždět z Prahy v pátek krátce po 13. hodině. Jeho trasa povede přes Olomouc a Ostravu do Košic. Na palubě bude mít zákazník vedle tradičních služeb i wi-fi připojení. Víkendová návštěva Tater, to bude jen jedna z možností, které nový spoj nabídne – vracet se bude v neděli po poledni s příjezdem do Prahy po 19. hodině. Zatraktivnění cestování máme připraveno i pro cestující přímých nočních spojů mezi Českem a Slovenskem, zejména pokud jde o cesty v lehátkových a lůžkových vozech.
Autor je člen představenstva ČD zodpovědný za oblast osobní dopravy.
Další články této rubriky
Mezinárodní ČD spoje zajíždí do 120 destinací
30.3.2025 - Mezinárodních spojů ČD přibývá. Letos dopravce vypravuje celkem 148 mezistátních dálkových spojů a další čtyři sezonní vlaky do Polska, které obsluhují 120 různých destinací v šesti evropských zemích – v Německu, Rakousku,… »
V jídelních vozech Českých drah začalo jaro
25.3.2025 - V jídelních vozech Českých drah odstartovalo jaro. Alespoň tedy na talíři. Na začátku března totiž do jídelních vozů ČD Restaurant se servisem JLV dorazila nová sezonní nabídka, která svým zaměřením vyhlíží nejnadějnější… »
ČD navýšily počet bezbariérových spojů
20.3.2025 - Počet bezbariérových vlaků Českých drah díky loňské rekordní dodávce nových vozidel vybavených pro cestování osob na vozíku a lidí s handicapem opět vzrostl. Dopravce má v současnosti ve svém parku bezmála 900 vozů a jednotek… »