Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V provozu jezdí přes 600 bezbariérových vozů a souprav

V provozu jezdí přes 600 bezbariérových vozů a souprav

21.4.2017 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ

České dráhy v současné době provozují 631 bezbariérových vozidel umožňujících cestování osob na vozíku. V loňském roce doplnil národní dopravce svůj park bezbariérových vozidel o elektrické jednotky InterPanter na lince Brno – Svitavy – Pardubice – Praha a multifunkční vozy typu Bhmpz určené pro expresní dopravu mezi Prahou, Ústím nad Labem, Děčínem a severním Německem.

V provozu jezdí přes 600 bezbariérových vozů a souprav

„Díky více než 600 vozům a jednotkám upraveným pro cestování osob na vozíku můžeme v aktuálním jízdním řádu nabízet osobám se ztíženou možností pohybu přepravu v rekordním počtu 4 914 spojů,“ řekl Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu. „V každodenním provozu to znamená, že více než 70 procent denně vypravovaných vlaků je zařazeno v objednávkovém systému pro přepravu osob na vozíku a umožňuje provést si do takového spoje objednávku přepravy,“ doplnil.

Velmi pozitivní podle něj rovněž je fakt, že skoro tři čtvrtiny všech pro bezbariérovou přepravu přístupných vozidel představují nízkopodlažní elektrické a motorové jednotky. „Do nich mohou snadno nastupovat nejen lidé na vozíku, ale také senioři, maminky s kočárky, nebo lidé, kteří mají například po úrazech ztíženou možnost chůze do schodů,“ připomněl jejich výhody Michal Štěpán. Tento počet vozů lze doplnit ještě o modernizované patrové vozy, které mají nástupní prostor také v úrovni bezbariérových nízkopodlažních vozidel.

Nákup bezbariérových vozů a jednotek bude pokračovat i v budoucnosti. V současnosti je například procesována veřejná zakázka na dodávku nových vozů pro linku Praha – Brno – Bratislava – Budapešť, jejíž součástí bude komfortní vůz pro bezbariérové cestování osob na vozíku. Dozorčí rada ČD nedávno vydala také předchozí souhlas k vypsání výběrového řízení na nákup 10 moderních bezbariérových motorových jednotek pro páteřní spojení z Kladna do Prahy.    


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.33

Další články této rubriky

Budoucnost železnice? Bez hodnocení bezpečnosti nepředstavitelnáBudoucnost železnice? Bez hodnocení bezpečnosti nepředstavitelná

26.1.2022 - Problematika zabezpečovací a sdělovací techniky je ve Výzkumném Ústavu Železničním (VUZ) tradičním oborem. V historii se pracovníci VUZ zabývali i vývojem zabezpečovací a sdělovací techniky, aktuálně se VUZ zaměřuje zejména… »

Na Lipenku zkušebně vyjely PanteryNa Lipenku zkušebně vyjely Pantery

25.1.2022 - Moderní elektrické jednotky RegioPanter Českých drah vyjely na trať spojující jihočeský Rybník s Lipnem nad Vltavou. Zatím však nepravidelně, pouze ve zkušebním režimu. V plánu je nicméně pravidelný provoz a přímé spojení… »

České dráhy z opravárenství udělají byznysČeské dráhy z opravárenství udělají byznys

24.1.2022 - Zejména ČD budou zanedlouho sloužit už dvě správkárenské haly. Po objektu v maloměřickém OCÚ nová hala vyrostla také v Plzni. Opravárenství by se mělo v nejbližších letech stát další významnou obchodní činností národního… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika