Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

15.3.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Rekonstrukce plzeňského nádraží i pražského Negrelliho viaduktu se posunuly do další fáze. V obou případech se k zemi poroučely staré železniční mosty. V Praze 16. února obří jeřáb snesl ocelový most klenoucí se nad ulicí Prvního pluku, 19. února se podle stejného scénáře pracovalo v Plzni, Mikulášské ulici. V západočeské metropoli se navíc přestavuje celý uzel.

V Praze a Plzni šly k zemi železniční mosty

Most přes pražskou ulici Prvního pluku již nevyhovoval z hlediska technických i provozních parametrů. Nová konstrukce ponese jednu kolej a půjde o příhradový most s dolní mostovkou a parabolickým horním pásem. Za několik týdnů stavbaři snesou i most přes Křižíkovu ulici.

O snesení do prostoru parkoviště autobusového nádraží Florenc se postaral těžkotonážní jeřáb. Stavbaři se nyní pustí do částečného odbourání opěr, provedou injektáž dříků opěr a tryskovou injektáž podzákladí. Zatím není stanoven termín, kdy bude namontována nová konstrukce.

Termín dokončení Negrelliho viaduktu je plánován na leden 2020.  Náklady na rekonstrukci se vyšplhají na více než 1,4 miliardy korun. Most byl v provozu od roku 1936.

Hotovo bude v létě

To jižní most nad plzeňskou Mikulášskou ulici spolu se svým severním protějškem sloužil železniční dopravě více než sto let. Severní kus byl vyměněn loni, na ten jižní se dostalo letos. Nová mostní konstrukce je navržena jako ocelobetonová desková rámová se zabetonovanými ocelovými nosníky.

Ještě před usazením nového kusu stavební firma odstraní jednu z mostních opěr, teprve pak se pustí do přípravných prací. Hotovo by mělo být v červenci. Zprovoznění Mikulášské ulice pro veřejnost je plánováno na konec letních prázdnin. Hlavní stavební práce by měly v Plzni skončit na přelomu letošního listopadu a prosince. Úplné dokončení se plánuje na první polovinu roku 2019.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 4.67

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika