Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav

V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav

22.7.2022 – autor: PETR SLONEK

Mytí vlakových souprav na Vysočina se výrazně zjednoduší. České dráhy totiž začaly s výstavbou nové myčky železničních vozidel v Havlíčkově Brodě. Zařízení Oblastního centra údržby Východ umožní vyčistit větší množství soupravy. Zvolená technologie navíc bude šetrná k nátěru a přispěje k minimalizaci dopadů na životní prostředí. Spuštění provozu nové myčky plánují ČD na duben příštího roku.

V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav

Novou myčku buduje Oblastní centrum údržby Východ. „Moderní zařízení bude v maximální míře spořit vodu, protože by mělo až z 80 procent využívat vodu recyklovanou. Realizace tak výrazně přispěje ke zlepšení ekologických aspektů údržby vozidel v regionu Vysočina použitím moderního zařízení a používáním technologií a postupů s minimalizací dopadů na životní prostředí,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus. Kromě toho přinese i další výhody. „Stavba kryté myčky umožní celoroční mytí skříní železničních kolejových vozidel a zároveň umožní zvýšit kapacitu mytí, která zohledňuje i potřeby dané smluvními závazky,“ zdůraznil Kraus.

Nevyhovující prostory
V letech 2023 a 2024 se očekává významná modernizace stávajícího vozového parku v havlíčkobrodském středisku údržby vozidel. Domov tu najdou nové elektrické jednotky RegioPanter a motorové vozy od společnosti PESA. Kromě těchto nových jednotek se tu bude provádět očista i dalších druhů vlaků, osobních vozů a hnacích vozidel.
V současné době je mytí vozidel prováděno v dnes již nevyhovujících prostorách postavených již v roce 1870. Díky výstavbě nové myčky se výrazně zlepší pracovní a technické podmínky. Hala nové myčky má měřit 67 metrů a na šířku bude mít více než osm a půl metru. Současně s myčkou vznikne i technologický objekt o rozměrech 15,7 × 5,6 m. S výstavbou haly je rovněž potřeba upravit i příslušné kolejiště.

Dva způsoby mytí
Myčka bude pracovat ve dvou základních způsobech mytí. Prvním je stacionární mytí, kdy vozidlo nebo souprava stojí a v pohybu je mycí portál. Druhým je pak průjezdné mytí, kdy portál stojí a vozidlo jím projíždí. Myčka za jeden den zvládne umýt minimálně 25 vozidel. Mycí portály, potrubí a všechny konstrukční části budou vyrobeny z nerezavějící oceli.
Náklady na výstavbu nové havlíčkobrodské myčky včetně přípravných prací budou činit zhruba 82 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem stavby je společnost „Myčka Havlíčkův Brod“, která sdružuje společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a Subterra.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 1

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika