Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav

V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav

22.7.2022 – autor: PETR SLONEK

Mytí vlakových souprav na Vysočina se výrazně zjednoduší. České dráhy totiž začaly s výstavbou nové myčky železničních vozidel v Havlíčkově Brodě. Zařízení Oblastního centra údržby Východ umožní vyčistit větší množství soupravy. Zvolená technologie navíc bude šetrná k nátěru a přispěje k minimalizaci dopadů na životní prostředí. Spuštění provozu nové myčky plánují ČD na duben příštího roku.

V Havlíčkově Brodě vyrůstá nová myčka, zjednoduší mytí souprav

Novou myčku buduje Oblastní centrum údržby Východ. „Moderní zařízení bude v maximální míře spořit vodu, protože by mělo až z 80 procent využívat vodu recyklovanou. Realizace tak výrazně přispěje ke zlepšení ekologických aspektů údržby vozidel v regionu Vysočina použitím moderního zařízení a používáním technologií a postupů s minimalizací dopadů na životní prostředí,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus. Kromě toho přinese i další výhody. „Stavba kryté myčky umožní celoroční mytí skříní železničních kolejových vozidel a zároveň umožní zvýšit kapacitu mytí, která zohledňuje i potřeby dané smluvními závazky,“ zdůraznil Kraus.

Nevyhovující prostory
V letech 2023 a 2024 se očekává významná modernizace stávajícího vozového parku v havlíčkobrodském středisku údržby vozidel. Domov tu najdou nové elektrické jednotky RegioPanter a motorové vozy od společnosti PESA. Kromě těchto nových jednotek se tu bude provádět očista i dalších druhů vlaků, osobních vozů a hnacích vozidel.
V současné době je mytí vozidel prováděno v dnes již nevyhovujících prostorách postavených již v roce 1870. Díky výstavbě nové myčky se výrazně zlepší pracovní a technické podmínky. Hala nové myčky má měřit 67 metrů a na šířku bude mít více než osm a půl metru. Současně s myčkou vznikne i technologický objekt o rozměrech 15,7 × 5,6 m. S výstavbou haly je rovněž potřeba upravit i příslušné kolejiště.

Dva způsoby mytí
Myčka bude pracovat ve dvou základních způsobech mytí. Prvním je stacionární mytí, kdy vozidlo nebo souprava stojí a v pohybu je mycí portál. Druhým je pak průjezdné mytí, kdy portál stojí a vozidlo jím projíždí. Myčka za jeden den zvládne umýt minimálně 25 vozidel. Mycí portály, potrubí a všechny konstrukční části budou vyrobeny z nerezavějící oceli.
Náklady na výstavbu nové havlíčkobrodské myčky včetně přípravných prací budou činit zhruba 82 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem stavby je společnost „Myčka Havlíčkův Brod“, která sdružuje společnosti Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod a Subterra.


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 1

Další články této rubriky

Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva milionyPřesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony

10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »

Rok 2024 ve znamení rekordních modernizacíRok 2024 ve znamení rekordních modernizací

7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika