Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / V Bratislavě jednali zástupci železnic a krajů

V Bratislavě jednali zástupci železnic a krajů

29.11.2016 – autor: MARTIN HARÁK

Společný projekt SŽDC a Českých drah Železniční doprava pro kraje překročil poprvé státní hranice a zamířil na Slovensko.

V Bratislavě jednali zástupci železnic a krajů

Ke kulatému stolu v Bratislavě 20. října zasedli zástupci ČD a SŽDC společně se slovenskými partnery ze Železnic Slovenské republiky (ŽSR) a Železniční společnosti Slovensko (ZSSK) včetně obou ministerstev dopravy a zástupců samospráv. Jednali o provozování přeshraničních tratí včetně plánovaných investic, modernizací a také o koordinaci regionální a dálkové dopravy.

V rámci několikahodinového jednání se v Bratislavě otevřela celá řada zajímavých témat. Dopravce i objednatele zajímaly plánované investice do přeshraničních tratí, jako jsou modernizace úseků Lanžhot – Kúty nebo Hranice na Moravě – Horní Lideč, státní hranice.

První vlaštovkou je zahájení rekonstrukce pohraničního mostu mezi Lanžhotem a Brodským přes řeku Moravy a podle zástupců ŽSR by se už v roce 2018 mohl začít modernizovat celý traťový úsek od státní hranice přes Kúty a Malacky až do Devínské Nové Vsi nedaleko Bratislavy na 160 km/h, přičemž v některých úsecích by se mohlo jezdit až dvoustovkou. V dalších letech by se na 200 km/h měla zmodernizovat trať z Bratislavy přes Nové Zámky až do Štúrova a dále na slovensko-maďarskou hranici. Diskuzi se nevyhnulo ani téma přechodu na střídavou napájecí soustavu v úsecích Čadca – Mosty u Jablunkova, respektive Horní Lideč – Púchov. Dopravci si dali za úkol projednat koordinaci regionální i dálkové dopravy a budoucnost provozu přeshraničních vlaků či propojení informačních systémů pro cestující.

Velkou část jednání vyplnila i debata o aktuálním stavu a budoucnosti přeshraniční dopravy a koordinace regionální a dálkové dopravy vlaků obou národních dopravců. Vzhledem k nové koncepci ve vedení dálkových vlaků budou zrušeny některé přímé relace Praha – Ostrava – Žilina a nahrazeny rychlíky Ostrava – Žilina – Banská Bystrica, přičemž jeden pár pojede až do Zvolena. Soupravy těchto vlaků by měly být sestaveny z moderních klimatizovaných slovenských vozů. Současně se plánuje obnovení přímých lůžkových vozů z Chebu přes Plzeň do Košic a nově pojedou lůžkové vozy i z Košic přes Ostravu do Vídně a také z Prešova do Brna. V oblasti regionální dopravy česká i slovenská strana hledala společně řešení eliminace dlouhých čekacích dob při přestupech na přechodu Velká nad Veličkou – Vrbovce. V budoucnu se zde chystá přímá vozba českými vlaky v relaci Hodonín – Vrbovce – Myjava, kde je již dnes zaveden integrovaný tarif Jihomoravského kraje. Připravují se i přímé vlaky kategorie REX na ose Bratislava – Břeclav, které by naopak zajišťovala slovenská strana.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 3.4

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika