Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Testy nových vozů se chýlí k závěru

Testy nových vozů se chýlí k závěru

2.4.2021 – autor: JOSEF HOLEK

České dráhy začnou ve druhé polovině roku nasazovat na linky mezi Prahou a Chebem nejmodernější vlaky z produkce konsorcia Siemens Mobility a Škoda Transportation. Postupně na tyto linky vyjede 10 pětivozových souprav, každá s kapacitou zhruba 330 míst k sezení. Nyní ve Zkušebním centru VUZ ve Velimi končí poslední typové zkoušky.

Testy nových vozů se chýlí k závěru

Deset pětivozových souprav bude dopravce po ukončení testů nasazovat na linky z Prahy do Chebu přes Plzeň i Ústí nad Labem, resp. na Západní expresy a rychlíky Krušnohor. Kvalitní vozy, které tu jezdí dnes, využijí ČD jinde. Kromě nejvyššího cestovního komfortu vozy nabídnou i moderní prvky výbavy, minimálně na české železnici nevídané.
„V rámci projektu byla například poprvé ve střední Evropě využita technologie výroby oken, která umožní snazší průchod signálu mobilních telefonů do soupravy se zachováním tepelně-izolačních vlastností skel. Odstraníme tak občasné problémy při telefonování u klasických vozů. Není to ale jediná výjimečnost. Ve vozech první třídy budou mít českou premiéru také bezdrátové nabíječky mobilních telefonů,“ vyjmenoval předseda představenstva a generální ředitel ČD Ivan Bednárik.

Na cesty s výbavou
Celý koncept spojuje přednosti vysokorychlostních vlaků, jako jsou například pevná mezivozová spojení umožňující bezbariérový průchod celým vlakem a bránící pronikání hluku a prachu z vnějšího prostředí, a klasických osobních vagonů. Díky tomu je možné takové soupravy ve špičkách operativně posilovat a nabídnout cestujícím více míst k sezení. „Nové vozy poskytnou pohodlnější cestování i osobám na vozíku, nevidomým nebo neslyšícím. Rodiny s dětmi mohou využít dětské kino či přebalovací pult. Nezapomínáme ani na cyklisty, kteří zde najdou oddíl pro přepravu jízdních kol. Soupravy dále nabídnou klimatizaci, wi-fi připojení k internetu, elektrické zásuvky a USB porty pro dobíjení elektroniky. Samozřejmostí jsou sklopné stolky či polohovatelná sedadla, která vedle možnosti pracovat během cesty nabízejí příjemný komfort,“ řekl náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.
 „Jejich nasazení do provozu krásně naváže na Evropský rok železnice, který má za cíl podpořit přesun dopravy ze silnic na železnici a byl vyhlášen právě pro rok 2021. Nové vozy nabízející cestujícím vysoký komfort a vybavení typické pro evropské rychlovlaky jsou jedním z kroků, jak tohoto cíle dosáhnout,“ doplnil Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility Česká republika.
V každé soupravě bude zařazen vůz první třídy řady Ampz s pětapadesáti místy k sezení, druhou třídu představují dva velkoprostorové vozy řady Bmpz s osmdesáti místy k sezení, multifunkční řady Bbmpz s 50 místy k sezení a řady Bdmpz pro 68 cestujících a místem pro přepravu jízdních kol. Interiér se svým uspořádáním nebude příliš lišit od railjetu. Rozšíří se však počet míst pro vozíčkáře na tři. Celkově tak každá ucelená souprava nabídne v základu přes tři stovky míst k sezení.


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 4.75

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika