Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích

Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích

22.9.2018 – autor: REDAKCE

Zářijové oslavy svátku železničářů vyvrcholily Národním dnem železnice v Českých Budějovicích. Tradiční oslava kolejové techniky zavítala v sobotu 22. září do Střediska oprav kolejových vozidel (SOKV) v jihočeské metropoli.

Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích

 Akce byla podobně jako v předchozích letech rozdělena do tří samostatných sekcí – Světa historie, Světa změny a Světa zábavy. České dráhy do Českých Budějovic vypravily tři protokolární vlaky, včetně nově zrekonstruované jednotky SC Pendolino. Nevšedním zážitkem byla opět tradiční večerní světelná show s historickými lokomotivami.  

Přijelo modernizované Pendolino i CityJet

Návštěvníci mohli letos obdivovat například modernizovanou jednotku SC Pendolino či jednotku CityJet od partnera akce rakouského dopravce ÖBB. V SOKV spatřili naopak řadu parních strojů, mezi nimiž nechyběl Štokr či Ušatá, ale i motorových a elektrických lokomotiv. Dorazily rovněž motorové vozy v čele se Stříbrným šípem.

České dráhy při této příležitosti vypravily i několik zvláštních vlaků, jejichž prostřednictvím si účastníci užili vyjížďky do okolí Českých Budějovic. 

Vyvrcholením oslav se stala každoroční a unikátní světelná show plná historických lokomotiv na točně Světa historie. Nabídla více jak desítku historických exponátů v na míru připraveném scénickém osvětlení, které zohledňuje také kontext historických událostí. Show doprovodil komentář s představením jednotlivých exponátů.  

Proč se slaví Den železnice?

Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak pak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839, již před 179 lety.

 


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 4.4

Fotogalerie

Další články této rubriky

Na Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidelNa Královéhradecku přibývá na regionálních spojích moderních vozidel

27.4.2025 - Cestující na Královéhradecku se na železnici mohou těšit na další nová vozidla. České dráhy v rámci pokračující modernizace vozidlového parku v regionu na podzim nasadí do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox. Už… »

Béček zbývá už jen stovkaBéček zbývá už jen stovka

24.4.2025 - Díky pokračující modernizaci vozidlového parku ČD z tuzemských kolejí pomalu mizí nejstarší vozy, které jsou postupně nahrazovány novými jednotkami. Týká se to i vagonů 2. třídy původně s koženkovými sedadly, nyní nesoucí… »

Na Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotkyNa Olomoucku a Zlínsku jezdí moderní jednotky

20.4.2025 - Nové moderní jednotky RegioPanter se na Moravě rychle zabydlely. České dráhy v Olomouckém kraji nyní provozují tři desítky těchto souprav, dalších pět jezdí od konce loňského roku ve Zlínském kraji. Díky jejich nasazení se ve… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika