Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích

Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích

22.9.2018 – autor: REDAKCE

Zářijové oslavy svátku železničářů vyvrcholily Národním dnem železnice v Českých Budějovicích. Tradiční oslava kolejové techniky zavítala v sobotu 22. září do Střediska oprav kolejových vozidel (SOKV) v jihočeské metropoli.

Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích

 Akce byla podobně jako v předchozích letech rozdělena do tří samostatných sekcí – Světa historie, Světa změny a Světa zábavy. České dráhy do Českých Budějovic vypravily tři protokolární vlaky, včetně nově zrekonstruované jednotky SC Pendolino. Nevšedním zážitkem byla opět tradiční večerní světelná show s historickými lokomotivami.  

Přijelo modernizované Pendolino i CityJet

Návštěvníci mohli letos obdivovat například modernizovanou jednotku SC Pendolino či jednotku CityJet od partnera akce rakouského dopravce ÖBB. V SOKV spatřili naopak řadu parních strojů, mezi nimiž nechyběl Štokr či Ušatá, ale i motorových a elektrických lokomotiv. Dorazily rovněž motorové vozy v čele se Stříbrným šípem.

České dráhy při této příležitosti vypravily i několik zvláštních vlaků, jejichž prostřednictvím si účastníci užili vyjížďky do okolí Českých Budějovic. 

Vyvrcholením oslav se stala každoroční a unikátní světelná show plná historických lokomotiv na točně Světa historie. Nabídla více jak desítku historických exponátů v na míru připraveném scénickém osvětlení, které zohledňuje také kontext historických událostí. Show doprovodil komentář s představením jednotlivých exponátů.  

Proč se slaví Den železnice?

Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak pak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839, již před 179 lety.

 


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 4.4

Fotogalerie

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika