Železničář / Hlavní zprávy / Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích
Svátek železnice završily oslavy v Českých Budějovicích
22.9.2018 – autor: REDAKCE
Zářijové oslavy svátku železničářů vyvrcholily Národním dnem železnice v Českých Budějovicích. Tradiční oslava kolejové techniky zavítala v sobotu 22. září do Střediska oprav kolejových vozidel (SOKV) v jihočeské metropoli.
Akce byla podobně jako v předchozích letech rozdělena do tří samostatných sekcí – Světa historie, Světa změny a Světa zábavy. České dráhy do Českých Budějovic vypravily tři protokolární vlaky, včetně nově zrekonstruované jednotky SC Pendolino. Nevšedním zážitkem byla opět tradiční večerní světelná show s historickými lokomotivami.
Přijelo modernizované Pendolino i CityJet
Návštěvníci mohli letos obdivovat například modernizovanou jednotku SC Pendolino či jednotku CityJet od partnera akce rakouského dopravce ÖBB. V SOKV spatřili naopak řadu parních strojů, mezi nimiž nechyběl Štokr či Ušatá, ale i motorových a elektrických lokomotiv. Dorazily rovněž motorové vozy v čele se Stříbrným šípem.
České dráhy při této příležitosti vypravily i několik zvláštních vlaků, jejichž prostřednictvím si účastníci užili vyjížďky do okolí Českých Budějovic.
Vyvrcholením oslav se stala každoroční a unikátní světelná show plná historických lokomotiv na točně Světa historie. Nabídla více jak desítku historických exponátů v na míru připraveném scénickém osvětlení, které zohledňuje také kontext historických událostí. Show doprovodil komentář s představením jednotlivých exponátů.
Proč se slaví Den železnice?
Den železnice připomíná datum 27. září 1825, kdy byl zahájen provoz s parní lokomotivou konstruktéra Georga Stephensona mezi anglickými městy Stockton a Darlington na trase dlouhé 40 km. Byla to revoluční změna, která nahrazovala koňské povozy, začaly se budovat tratě a postupně přecházela přeprava zboží a cestujících na železnici. Na našem území se první železnice objevila v roce 1832, kdy byla vybudována naše první koněspřežka mezi rakouským Lincem a Českými Budějovicemi. První parou tažený vlak pak přijel z Vídně do Břeclavi a následně také do Brna v roce 1839, již před 179 lety.
Fotogalerie
Další články této rubriky
RegioPantery přebírají další výkony v PID
16.9.2024 - ČD v průběhu srpna převzaly čtyři z celkem 22 objednaných jednotek RegioPanter pro provoz v systému Pražské integrované dopravy (PID) na tratích v Praze a Středočeském kraji. Všechny budou v provozu nejpozději od začátku platnosti… »
ČD nasadily první královéhradecké RegioFoxy
12.9.2024 - Královéhradecký kraj je již pátým regionem, kde se cestující na lokálních tratích mohou svézt novými moderními motorovými jednotkami RegioFox. České dráhy kraji na konci srpna dodaly čtyři vozidla, přezdívaná rovněž jako… »
Přesnost modrých vlaků se aktuálně blíží k 90 %
9.9.2024 - Přesnost vlaků Českých drah byla v první polovině letošního roku o půl procenta lepší, než tomu bylo v roce 2023. V průměru 89,3 % příjezdů do stanic a zastávek se uskutečnilo včas. Tento údaj nevystihuje pouze příjezdy vlaků… »