Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Strojvedoucí ČD byl oceněn za záchranu životů u Stráže nad Nisou

Strojvedoucí ČD byl oceněn za záchranu životů u Stráže nad Nisou

14.8.2023 – autor: PETR SLONEK

Strojvedoucí Českých drah Jaroslav Fejt pomohl včasnou reakcí výrazně zmírnit následky při srážce osobního vlaku s nákladním automobilem ve Stráži nad Nisou. Pohotově varoval cestující před blížícím se nárazem a přispěl k tomu, že se nehoda obešla bez těžkých zranění. Krajský radní pro zdravotnictví Vladimír Richter strojvůdci předal poděkování za záchranu životů. Pro Fejta se jednalo o vůbec první nehodu, kterou za 24 let u Českých drah zažil.

Strojvedoucí ČD byl oceněn za záchranu životů u Stráže nad Nisou

Plně obsazený osobní vlak jedoucí z Jindřichovic pod Smrkem do Liberce se 21. června odpoledne střetl na železničním přejezdu ve Stráži nad Nisou s přívěsem nákladního auta, na kterém byl naložený bagr. Z 65 lidí ve vlaku utrpělo 21 zranění, v devíti případech šlo o středně těžké poranění. Následky ale mohly být bez upozornění strojvedoucího mnohem vážnější.
Fejt je z železničářské rodiny, jako strojvedoucí pracuje už dvacet let. Nic podobného dosud nezažil. Na reakce neměl mnoho času. „Jede se tam úvozem, následuje oblouk, okolí trati je zarostlé, takže je tam vidět na poslední chvíli. Bagr jsem spatřil, když byl dva, tři metry před tím přejezdem. Počítáte s tím, že zastaví, ale nezastavil, pokračoval dál,“ popsal událost.
Vlak jedoucí rychlostí 73 kilometrů v hodině potřebuje na zastavení 700 metrů, Fejt tak neměl žádnou šanci srážce zabránit. Na reakci měl jen vteřiny, stihl aktivovat rychlobrzdu, zahoukat a utéct z kabiny do vozu, kde varoval cestující. Vše se podle něj událo velice rychle a moc si z toho nepamatuje. „Údajně jsem zakřičel, aby si všichni lehli na zem, protože tam byl ten bagr a nevěděl jsem, co vše to způsobí. Stihnul jsem se chytit madel a přišel náraz,“ dodal.
Drážní inspekce vyčíslila škodu na 1,6 milionu korun. Policie událost vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti a zjišťuje, co přesně se na místě nehody odehrálo. Spekuluje se rovněž, že výstražná světla na přejezdu nefungovala. Fejt je ale přesvědčený o tom, že signalizace svítila.
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

Minibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je kávaMinibary obsloužily statisíce cestujících, nejpopulárnější je káva

28.8.2024 - Více než 247 tisíc šálků kávy bylo vydaných v prvním pololetí roku 2024 prostřednictvím minibarů Českých drah. Mezi oblíbené občerstvení patří také pivo, bagety, croissanty nebo rozpékané pečivo. Stevardky a stevardi… »

České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv České dráhy převzaly 55 jednotek a lokomotiv

19.8.2024 - České dráhy v první polovině letošního roku převzaly do provozu celkem 22 elektrických jednotek RegioPanter, 15 motorových jednotek RegioFox, 17 lokomotiv Vectron a také první jednotku ComfortJet v přechodném řazení. Hodnota nových… »

Děčínské Líze pomůže i pivní speciálDěčínské Líze pomůže i pivní speciál

15.8.2024 - Již třetí pivní speciál láká k přispění na obnovu drážní historie. Po Matyldě a Kryšpínovi přichází Šlechtična, jež má pomoci stejnojmenné lokomotivě 475.179 zpátky do nostalgického provozu. Děčínská ikona, které… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika