Železničář / Hlavní zprávy / Stříbrný šíp vyrazil na první komerční jízdu
Stříbrný šíp vyrazil na první komerční jízdu
25.1.2017 – autor: PETR SLONEK
Na první komerční jízdu po kompletní obnově se krátce před Vánoci vydal legendární Stříbrný šíp. V pátek 16. prosince vyrazil z Mladé Boleslavi do Prahy, kam vezl zástupce vedení největšího tuzemského výrobce automobilů. Vlak jel přesně podle stanového plánu a do cílové stanice, pražského hlavního nádraží, přijel na čas.
V motorovém voze byl také zajištěn drobný catering. Stříbrný šíp patří společně se Slovenskou strelou k vrcholům předválečného umění československých železničních konstruktérů. O záchranu tohoto unikátního historického motorového vozu se zasadila dceřiná společnost Českých drah Výzkumný Ústav Železniční (VUZ). Opravu provedla další dceřiná společnost Českých drah – DPOV. Stříbrný šíp za svůj „první život“ najezdil sotva 50 tisíc kilometrů, roku 1953 byl vyřazen, postával v ŽOS Šumperk, Praze-Libni, Lužné či v chomutovském depozitáři NTM. Vůz M 260.001 dorazil do DPOV PSO Nymburk v březnu 2011 a vzhledem ke stavu pohonných a řídicích celků šlo prakticky o novostavbu. Nyní je připraven i ke komerčním vyjížďkám, které si zájemci mohou objednat na e-mailu nostalgie@gr.cd.cz.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »