Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Slovenské Peršingy jsou po modernizaci rychlejší

Slovenské Peršingy jsou po modernizaci rychlejší

29.11.2017 – autor: MARTIN HARÁK

Dvousystémové elektrické lokomotivy řady 361, které jsou ve vlastnictví Železniční společnosti Slovensko (ZSSK), se běžně objevují i na tuzemských kolejích v čele mezinárodních expresů na trase Žilina – Praha. Stroje vznikly přestavbou stejnosměrných lokomotiv řady 163, slangově označovaných jako Peršingy.

Slovenské Peršingy jsou po modernizaci rychlejší

První lokomotiva byla veřejnosti představena na ostravském veletrhu Czech Raildays v roce 2012, nicméně prototyp 361.001 absolvoval typovou zkoušku na cerhenickém zkušební okruhu dceřiné společnosti VUZ již v listopadu 2011. Momentálně ZSSK vlastní 26 strojů, které firma ŽOS Vrútky zmodernizovala ve třech podsériích. Nejprve v letech 2011 až 2012 vyjelo na koleje pět lokomotiv, určených pro max. rychlost 140 km/h a následně v období let 2013 až 2017 přibylo dalších 21 lokomotiv, které jsou schopné jezdit rychlostí až 160 km/h. A právě tato dvacítka strojů bude navíc v příštím roce vybavena evropským zabezpečovacím systémem ETCS.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 4.38

Další články této rubriky

S jednotkami ComfortJet se seznamuje provozní personál S jednotkami ComfortJet se seznamuje provozní personál

15.4.2024 - Okamžik, kdy se moderní vlaky ComfortJet stanou vysokým standardem dálkových linek Českých drah, se rychle blíží. Aktuálně mají ČD k dispozici čtyři soupravy různého řazení s ohledem na předepsané zkoušky, které nyní… »

ČD oficiálním dopravcem MS v ledním hokeji 2024ČD oficiálním dopravcem MS v ledním hokeji 2024

11.4.2024 - Národní dopravce zajistí během letošního světového šampionátu v hokeji v Česku přepravu hokejových týmů, rozhodčích, organizátorů i fanoušků mezi místy konání zápasů v Praze a v Ostravě. V květnu vypraví sedm párů… »

Začala obnova vjezdové části depa v Michli Začala obnova vjezdové části depa v Michli

8.4.2024 - Výměna 21 výhybek, tří kilometrů kolejí a 5,5 kilometru trakčního vedení – to vše se uskuteční při letošní komplexní modernizaci vjezdové části Centra údržby Praha jih v pražské Michli. Jedná se o dosud největší obnovu… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika