Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Skupina ČD snížila ztrátu o 2,5 miliardy

Skupina ČD snížila ztrátu o 2,5 miliardy

11.5.2022

Osobní doprava Českých drah se v roce 2021 kvůli pokračující pandemii COVID 19 potýkala s obrovským poklesem počtu cestujících. Kvůli tomu České dráhy zůstaly ve ztrátě, kterou se ale meziročně podařilo výrazně snížit. Jako celek vykázala Skupina ČD podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) ztrátu 1,6 miliardy korun. To je o 2,5 miliardy lepší výsledek než v roce 2020. Ostatní společnosti Skupiny ČD byly naopak ziskové.

Skupina ČD snížila ztrátu o 2,5 miliardy

České dráhy, které byly pandemií nejvíce zasaženy, meziročně snížily ztrátu ze čtyř na 1,87 miliardy korun. Podíl na tom mají zavedená úsporná a protržbová opatření. „Rostla efektivita a klesaly mzdové náklady. Částečně nám pomohly ztrátu tržeb pokrýt také kompenzace za první vlnu koronaviru,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Rok 2021 byl kvůli protikoronavirovým opatřením pro České dráhy mimořádně náročný. „Během jarního uzavření okresů s námi jezdila v průměru jen desetina obvyklého počtu cestujících a ani ve zbytku roku jsme se nedostali na čísla běžná před pandemií,“ upozornil Krapinec. Do konečného výsledku mateřské společnosti se negativně promítla také tvorba rezerv na soudní spory a opravná položka na majetek. „Bez toho bychom dosáhli černých čísel. Podle účetních pravidel jsme ale povinni ve výsledku zohlednit všechny skutečnosti, o nichž se dozvíme před schválením účetní závěrky. Proto jsme například vytvořili rezervu na soudní spory, které řešíme a musíme být připraveni na jejich případné vypořádání,“ upozornil předseda představenstva.

Pokračující obnova vozidel
Navzdory nelehké ekonomické situaci národní dopravce pokračoval v obnově vozidlového parku a modernizaci opravárenské základny. Do provozu zamířily například InterJety, v současné době nejmodernější vlaky v Evropě, nebo v regionální dopravě 15 elektrických jednotek RegioPanter nejnovějšího provedení. Zprovoznit se podařilo moderní opravárenskou halu v Brně-Maloměřicích a další špičkově vybavená hala vyrostla během minulého roku v Plzni. Obě poskytují zázemí pro údržbu ucelených jednotek i klasických osobních vozů.
Všechny dceřiné společnosti Skupiny České dráhy byly loni ziskové. Největší z nich, ČD Cargo, se meziročně zlepšila o více než půl miliardy a vykázala zisk po zdanění ve výši 289 milionů korun. V roce 2020 přitom vlivem pandemie firma skončila ve ztrátě. „Růst přepravních objemů a implementovaná stabilizační opatření v těžkém covidovém roce 2020 umožnily vrátit ČD Cargo v loňském roce zpět do černých čísel. Meziroční navýšení objemu tržeb zaznamenaly takřka všechny námi přepravované komodity vyjma automotive a kombinované dopravy, kde růst brzdila řada externích vlivů,“ popsal situaci předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. „Úspěšný rok za sebou máme také v zahraničí. Především pobočky v Rakousku a v Německu se aktivně zapojily nejen do realizace našich pravidelných přeprav, ale svou flexibilitou zajistily vozbu celé řady spotových obchodních případů,“ dodal Tóth. 
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 1

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika