Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Skončila další etapa obnovy Střediska údržby Praha Jih

Skončila další etapa obnovy Střediska údržby Praha Jih

15.1.2024

České dráhy počátkem prosince úspěšně dokončily poslední velkou investici uplynulého roku, a to rekonstrukci části prostor Střediska údržby (SÚ) Praha Jih v Michli. V tamním areálu se udržují například jednotky CityElefant, railjety, Pendolina a řada dalších vozidel národního dopravce.

Skončila další etapa obnovy Střediska údržby Praha Jih

Týden před začátkem platnosti nových jízdních řádů byla ukončena další etapa postupné obnovy areálu Střediska údržby Praha Jih. Jejím cílem je zajistit další rozvoj a dlouhodobě spolehlivý provoz celého zařízení, ve kterém se provádí údržba regionálních i dálkových vlaků.    
„V roce 2023 jsme provedli ve Středisku údržby Praha Jih investice v celkové hodnotě 241 milionů korun, za které jsme obnovili 36 výhybek a zhruba 1 500 metrů kolejových spojek. Práce se zaměřily na obnovu kolejiště ve střední a odjezdové skupině a uskutečnila se 1. etapa rekonstrukce vjezdové skupiny. V roce 2024 chceme pokračovat v obnově kolejiště vjezdové skupiny a celkově plánujeme v nejbližších letech investovat do celého areálu více než pět miliard korun. Nejvýznamnější akcí bude výstavba moderní haly údržby pro ucelené jednotky, jako jsou ComfortJety, railjety nebo Pendolina,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus. 
V odjezdové části bylo vyměněno osm výhybek a ve střední skupině se uskutečnila obnova 23 výhybek a přibližně 1 500 metrů kolejových spojek. V 1. etapě rekonstrukce vjezdové skupiny, která byla koncem roku dokončena a uvedena do provozu, bylo instalováno pět nových výhybek. K obnově byl použit svršek typu S49 ve své současné formě s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami. Tento svršek má dlouhou životnost a zajišťuje dlouhodobou spolehlivost a bezpečnost provozu. Součástí obnovy byla i výměna trakčního vedení a prvků zabezpečovacího zařízení. Dodavatelem prací byla společnost Chládek a Tintěra Litoměřice.

Nová hala i zdvoukolejnění
V příštích letech se počítá vedle 2. etapy obnovy vjezdové skupiny a výstavby nové čtyřkolejné haly pro údržbu ucelených jednotek dálkové dopravy také se zdvoukolejněním odjezdu ze Střediska údržby do stanice Praha-Vršovice, s rekonstrukcí myčky, komplexní modernizací zabezpečovacího zařízení, s výstavbou trakční měnírny, výstavbou nových sanitárních kolejí, rekonstrukcí osvětlení s novými LED svítidly, s výměnou veškeré kabeláže a v rámci výměny trakčního vedení dojde k jeho přizpůsobení budoucí konverzi na systém 25 kV 50 Hz AC.  
Středisko údržby Praha Jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. V areálu se nacházejí dvě velké haly pro údržbu vlaků. Pro Pendolina, railjety a další soupravy dálkové dopravy je určena čtyřkolejná hala s délkou kolejí 356 metrů. Jednotky City­Elefant se udržují ve čtyřkolejné hale s délkou kolejí 115 metrů. Součástí objektu je i další dvoukolejná hala s kolejovou váhou a kolejovým podúrovňovým soustruhem. Ve Středisku údržby se dále nacházejí sanitární koleje určené pro úklid vlaků a vybavené technologií pro plnění vodou a odsávání odpadních nádrží a také myčka kolejových vozidel. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika