Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Skončila další etapa obnovy Střediska údržby Praha Jih

Skončila další etapa obnovy Střediska údržby Praha Jih

15.1.2024

České dráhy počátkem prosince úspěšně dokončily poslední velkou investici uplynulého roku, a to rekonstrukci části prostor Střediska údržby (SÚ) Praha Jih v Michli. V tamním areálu se udržují například jednotky CityElefant, railjety, Pendolina a řada dalších vozidel národního dopravce.

Skončila další etapa obnovy Střediska údržby Praha Jih

Týden před začátkem platnosti nových jízdních řádů byla ukončena další etapa postupné obnovy areálu Střediska údržby Praha Jih. Jejím cílem je zajistit další rozvoj a dlouhodobě spolehlivý provoz celého zařízení, ve kterém se provádí údržba regionálních i dálkových vlaků.    
„V roce 2023 jsme provedli ve Středisku údržby Praha Jih investice v celkové hodnotě 241 milionů korun, za které jsme obnovili 36 výhybek a zhruba 1 500 metrů kolejových spojek. Práce se zaměřily na obnovu kolejiště ve střední a odjezdové skupině a uskutečnila se 1. etapa rekonstrukce vjezdové skupiny. V roce 2024 chceme pokračovat v obnově kolejiště vjezdové skupiny a celkově plánujeme v nejbližších letech investovat do celého areálu více než pět miliard korun. Nejvýznamnější akcí bude výstavba moderní haly údržby pro ucelené jednotky, jako jsou ComfortJety, railjety nebo Pendolina,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus. 
V odjezdové části bylo vyměněno osm výhybek a ve střední skupině se uskutečnila obnova 23 výhybek a přibližně 1 500 metrů kolejových spojek. V 1. etapě rekonstrukce vjezdové skupiny, která byla koncem roku dokončena a uvedena do provozu, bylo instalováno pět nových výhybek. K obnově byl použit svršek typu S49 ve své současné formě s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami. Tento svršek má dlouhou životnost a zajišťuje dlouhodobou spolehlivost a bezpečnost provozu. Součástí obnovy byla i výměna trakčního vedení a prvků zabezpečovacího zařízení. Dodavatelem prací byla společnost Chládek a Tintěra Litoměřice.

Nová hala i zdvoukolejnění
V příštích letech se počítá vedle 2. etapy obnovy vjezdové skupiny a výstavby nové čtyřkolejné haly pro údržbu ucelených jednotek dálkové dopravy také se zdvoukolejněním odjezdu ze Střediska údržby do stanice Praha-Vršovice, s rekonstrukcí myčky, komplexní modernizací zabezpečovacího zařízení, s výstavbou trakční měnírny, výstavbou nových sanitárních kolejí, rekonstrukcí osvětlení s novými LED svítidly, s výměnou veškeré kabeláže a v rámci výměny trakčního vedení dojde k jeho přizpůsobení budoucí konverzi na systém 25 kV 50 Hz AC.  
Středisko údržby Praha Jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. V areálu se nacházejí dvě velké haly pro údržbu vlaků. Pro Pendolina, railjety a další soupravy dálkové dopravy je určena čtyřkolejná hala s délkou kolejí 356 metrů. Jednotky City­Elefant se udržují ve čtyřkolejné hale s délkou kolejí 115 metrů. Součástí objektu je i další dvoukolejná hala s kolejovou váhou a kolejovým podúrovňovým soustruhem. Ve Středisku údržby se dále nacházejí sanitární koleje určené pro úklid vlaků a vybavené technologií pro plnění vodou a odsávání odpadních nádrží a také myčka kolejových vozidel. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika