Železničář / Hlavní zprávy / Seminář řešil zlepšení dopravní obslužnosti
Seminář řešil zlepšení dopravní obslužnosti
11.1.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Odborný seminář na téma zlepšení dopravní obslužnosti na trati 241 mezi Jihlavou a Znojmem uspořádala 1. prosince společnost Regio 2020 ve Starči na Třebíčsku. Schéma železničních tratí vymezenými obcemi Stařeč, Okříšky a Třebíč vytváří stav, který je dlouhodobě neudržitelný pro rozvoj bývalé Severozápadní dráhy.
![Seminář řešil zlepšení dopravní obslužnosti](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/starec712.jpg)
Na semináři se diskutovalo mimo jiné o možnosti výstavby nové tříkilometrové spojovací trati vedoucí ze Starče do oblasti zastávky Třebíč-Borovina, čímž by vzniklo konkurenceschopné železniční páteřní propojení Moravských Budějovic a Třebíče. Denně se na této trase přepravuje několik tisícovek lidí, kteří by v ideálním případě mohli místo automobilů nebo autobusů jezdit moderními vlaky. Takzvaná Stařečská spojka by navíc pomohla vybudování železniční zastávky v blízkosti vlastní bytové zástavby. Současné nádraží, vzdálené takřka dva kilometry od obytné zóny, by se mohlo stát například muzeem Severozápadní dráhy.
Fotogalerie
Další články této rubriky
Zdravotně postižení otestovali jednotky ComfortJet
26.7.2024 - V rámci přípravy ComfortJetů do zkušebního provozu se na konci května s novými vlaky seznámili také zástupci Národní rady osob se zdravotním postižením a Sjednocené organizace nevidomých a slabozrakých. Během prohlídky oceňovali… »
Polovina vozidel ČD už je klimatizovaná
22.7.2024 - Už více než 1 600 osobních vozů nebo jednotlivých článků elektrických a motorových jednotek Českých drah je na počátku léta vybaveno klimatizací. Klimatizované vozy a jednotky aktuálně obsluhují nejfrekventovanější spoje na… »
Na Královéhradecku vyjede 40 nových jednotek
16.7.2024 - V Královéhradeckém kraji vyjede 40 zcela nových jednotek za čtyři miliardy korun. České dráhy mohly investovat do moderních vlaků jen díky podpoře Královéhradeckého kraje a uzavření dlouhodobé smlouvy na zajištění dopravní… »