Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

16.3.2016 – autor: REDAKCE

České dráhy pokračují v postupné výměně stárnoucích vozů. Novinky se nyní týkají rychlíkové linky Praha – Hradec Králové – Trutnov. Osobní vagóny z počátku 90. let v kmenové části vlaků nahradí velkoprostorové vozy typu EuroCity/InterCity. Ty cestujícím nabídnou klimatizaci, volbu míst za sebou nebo proti sobě se stolkem či elektrické zásuvky pro napájení mobil a notebooků.

Rychlíky na východ Čech jsou komfortnější

Národní dopravce mezi Prahou, Hradcem Králové a Trutnovem letos vymění tři čtvrtiny osobních vozů v základní části souprav. Starší zatím zůstanou doplňkové posilové vozy.  „Největší obnova rychlíkových souprav v historii ČD se přesouvá na linku Praha – Hradec Králové – Trutnov,“ upřesnil Michal Štěpán, člen představenstva zodpovědný za osobní dopravu. „Během příštích týdnů nasadíme na tuto linku prvních osm velkoprostorových vozů typu Bpee, které jsme dosud využívali na spojích EuroCity. Jezdily například do Vídně, Budapešti nebo Žiliny. Cestující jedoucí z Prahy do Hradce Králové a Trutnova tak získají stejný komfort cestování, jako nabízíme v komfortních mezistátních vlacích nejvyšší kategorie,“ dodal.

První třída v novém už jezdí

České dráhy letos vymění tři čtvrtiny všech osobních vozů v základní soupravě téměř u všech rychlíků na této lince. Už od nového jízdního řádu na ní jezdí modernizované kombinované vozy 1. a 2. třídy a během roku sem přesuneme další vozy typu Bpee z vlaků EuroCity. „Ze starších vozů tak zatím v soupravě zůstanou vozy se služebním oddílem a posilové vozy, které řadíme do vlaků ve špičce,“ upřesnil celkový rozsah obnovy vozů na trati Praha – Hradec Králové – Trutnov Michal Štěpán.

Už od prosince jsou v rychlících Praha – Hradec Králové – Trutnov zařazeny modernizované vozy 1. a 2. třídy typu ABpee. Také tyto vozy, stejně jako nově nasazené vozy 2. třídy, mají klimatizaci, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky jako jsou notebooky nebo mobilní telefony. V 1. třídě jsou mezi sedačkami stoly s rozkládacími křídly. Vozy mají také prostor pro přepravu jízdních kol.


Průměrné hodnocení (20 hlasů): 4.5

Další články této rubriky

ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě

21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »

Invaze Panterů druhé generace vrcholíInvaze Panterů druhé generace vrcholí

14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »

Pantery už jezdí na celé lince S4/U4Pantery už jezdí na celé lince S4/U4

8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika