Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / RegioPantery s novým řádem zamířily na letiště v Mošnově

RegioPantery s novým řádem zamířily na letiště v Mošnově

16.12.2015 – autor: MARTIN HARÁK

S prvními cestujícími vyjely v neděli 13. prosince na Ostravsku nové elektrické jednotky řady 650 RegioPanter. České dráhy je pořídily s podporou Regionálního operačního programu Moravskoslezsko. Dvě vlakové soupravy jezdí na regionálních spojích z Bohumína přes Ostravu do stanic Mošnov, Ostrava Airport, respektive Suchdol nad Odrou. Vlaky byly slavnostně představeny novinářům a odborníkům v úterý 8. prosince.

RegioPantery zamířily na letiště i s cestujícími

V novém jízdním řádu 2016 se v Moravskoslezském kraji mírně navyšuje objem regionální dopravy, kterou zajišťuje národní dopravce České dráhy. Patrně největší novinkou je změna vedení příměstských linek „Esko“. Nové dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter propojí východní část ostravské aglomerace na nově koncipovaných linkách S3, respektive S4 z Bohumína přes Ostravu hlavní nádraží, Svinov a Studénku na letiště do Mošnova nebo naopak do Suchdolu nad Odrou. Linka S2 díky tomu pojede ve zkrácené trase z Mostů u Jablunkova přes Bohumín pouze do Ostravy. Regionální spoje S4 z Bohumína a Ostravy do stanice Mošnov, Ostrava Airport pojedou v nezávislých časových polohách na linkách S2 a S3. Jsou pro to dva důvody. Prvním je zajištění návozu i odvozu cestujících z průmyslové zóny Mošnov na všechny pracovní směny. Druhý důvod je neméně důležitý, neboť vlaky musí dopravit cestující na konkrétní letecké spoje.

Připravuje se nákup dalších vozů

Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán připomněl, že společnost České dráhy si velice váží spolupráce s Moravskoslezským krajem. „Je pro nás velkým potěšením být u toho, když se aktivně čerpají dotace k pořízení nových vlaků. Pocit je o to příjemnější, že se jedná již o druhou podobnou aktivitu v tomto kraji, navazující na projekt výstavby nové železniční trati na mošnovské letiště a přilehlé průmyslové zóny, která slouží cestujícím již téměř rok. Věřím, že v nadcházejících letech pořídí národní dopravce po dohodě s krajem ještě další vozidla, na která se budou moci čerpat prostředky z Operačního programu Doprava 2,“ řekl Michal Štěpán.

Přípoje budou mít v Ostravě

RegioPantery zajistí osm párů pravidelných vlaků, z čehož jeden pojede jen v pracovní dny a druhý pouze od pondělka do soboty. Předpokládá se vypravení dalších posilových vlaků i v rámci dnů NATO příští rok v polovině září. Na spoje linky S4 budou na ostravském hlavním nádraží zajištěny přípoje od osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a opačně. Na všechny spoje linky S4 jsou zařazeny nové dvouvozové vlaky RegioPanter s kapacitou 147 míst k sezení, z toho devět míst s nově koncipovanými sklopnými sedačkami se nachází v 1. vozové třídě. Nové jednotky jsou osazeny automatickým vedením vlaku a proti původně nasazovaným patrovým jednotkám řady 471 CityElefant se dnešní kapacita přiblížila skutečnému počtu cestujících. Stály 224 milionů Kč, z toho 40 procent plynulo z evropských fondů. Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík zdůraznil, že oba RegioPantery pro Ostravsko se podařilo pořídit neobvykle rychle a navíc se dočerpaly finanční prostředky z původního evropského ROP Moravskoslezsko. 

Slavnostní akt na nádraží Ostrava-Svinov završilo požehnání biskupa Františka Lobkowicze a předání symbolického klíče od obou nových jednotek z rukou místopředsedy představenstva ČD Ludvíka Urbana náměstkovi hejtmana Danielu Havlíkovi.


Průměrné hodnocení (12 hlasů): 4.08

Další články této rubriky

Správa železnic odkoupila část společnosti ČD - TelematikaSpráva železnic odkoupila část společnosti ČD - Telematika

3.2.2025 - Správa železnic a dceřiná společnost Českých drah ČD - Telematika koncem prosince podepsaly smlouvu o převodu části závodu společnosti ČD – Telematika. Tento krok je součástí dlouhodobé strategie, která by měla přinést… »

Šlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letosŠlechtična dostane nový parní válec, vrátit by se měla už letos

28.1.2025 - Vyrobili ji jen dva roky po 2. světové válce v roce 1947 v plzeňské Škodovce. Technicko-bezpečnostní zkoušku vykonala 10. prosince 1947 v České Třebové a pak se vydala sloužit do dep v Praze, Košicích, Žilině, Bohumíně, Přerově… »

Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí Za 20 let přepravila Pendolina 20 milionů lidí

23.1.2025 - Psal se čtvrtek 23. prosince 2004, když po krátce po desáté hodině ranní na pražském Masarykově nádraží stály desítky železničních fanoušků, fotografů a zvědavců. Všichni netrpělivě čekali na příjezd jednotky Pendolino z… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika