Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / RegioPantery s novým řádem zamířily na letiště v Mošnově

RegioPantery s novým řádem zamířily na letiště v Mošnově

16.12.2015 – autor: MARTIN HARÁK

S prvními cestujícími vyjely v neděli 13. prosince na Ostravsku nové elektrické jednotky řady 650 RegioPanter. České dráhy je pořídily s podporou Regionálního operačního programu Moravskoslezsko. Dvě vlakové soupravy jezdí na regionálních spojích z Bohumína přes Ostravu do stanic Mošnov, Ostrava Airport, respektive Suchdol nad Odrou. Vlaky byly slavnostně představeny novinářům a odborníkům v úterý 8. prosince.

RegioPantery zamířily na letiště i s cestujícími

V novém jízdním řádu 2016 se v Moravskoslezském kraji mírně navyšuje objem regionální dopravy, kterou zajišťuje národní dopravce České dráhy. Patrně největší novinkou je změna vedení příměstských linek „Esko“. Nové dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter propojí východní část ostravské aglomerace na nově koncipovaných linkách S3, respektive S4 z Bohumína přes Ostravu hlavní nádraží, Svinov a Studénku na letiště do Mošnova nebo naopak do Suchdolu nad Odrou. Linka S2 díky tomu pojede ve zkrácené trase z Mostů u Jablunkova přes Bohumín pouze do Ostravy. Regionální spoje S4 z Bohumína a Ostravy do stanice Mošnov, Ostrava Airport pojedou v nezávislých časových polohách na linkách S2 a S3. Jsou pro to dva důvody. Prvním je zajištění návozu i odvozu cestujících z průmyslové zóny Mošnov na všechny pracovní směny. Druhý důvod je neméně důležitý, neboť vlaky musí dopravit cestující na konkrétní letecké spoje.

Připravuje se nákup dalších vozů

Člen představenstva Českých drah Michal Štěpán připomněl, že společnost České dráhy si velice váží spolupráce s Moravskoslezským krajem. „Je pro nás velkým potěšením být u toho, když se aktivně čerpají dotace k pořízení nových vlaků. Pocit je o to příjemnější, že se jedná již o druhou podobnou aktivitu v tomto kraji, navazující na projekt výstavby nové železniční trati na mošnovské letiště a přilehlé průmyslové zóny, která slouží cestujícím již téměř rok. Věřím, že v nadcházejících letech pořídí národní dopravce po dohodě s krajem ještě další vozidla, na která se budou moci čerpat prostředky z Operačního programu Doprava 2,“ řekl Michal Štěpán.

Přípoje budou mít v Ostravě

RegioPantery zajistí osm párů pravidelných vlaků, z čehož jeden pojede jen v pracovní dny a druhý pouze od pondělka do soboty. Předpokládá se vypravení dalších posilových vlaků i v rámci dnů NATO příští rok v polovině září. Na spoje linky S4 budou na ostravském hlavním nádraží zajištěny přípoje od osobních vlaků linky S2 z Mostů u Jablunkova a opačně. Na všechny spoje linky S4 jsou zařazeny nové dvouvozové vlaky RegioPanter s kapacitou 147 míst k sezení, z toho devět míst s nově koncipovanými sklopnými sedačkami se nachází v 1. vozové třídě. Nové jednotky jsou osazeny automatickým vedením vlaku a proti původně nasazovaným patrovým jednotkám řady 471 CityElefant se dnešní kapacita přiblížila skutečnému počtu cestujících. Stály 224 milionů Kč, z toho 40 procent plynulo z evropských fondů. Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík zdůraznil, že oba RegioPantery pro Ostravsko se podařilo pořídit neobvykle rychle a navíc se dočerpaly finanční prostředky z původního evropského ROP Moravskoslezsko. 

Slavnostní akt na nádraží Ostrava-Svinov završilo požehnání biskupa Františka Lobkowicze a předání symbolického klíče od obou nových jednotek z rukou místopředsedy představenstva ČD Ludvíka Urbana náměstkovi hejtmana Danielu Havlíkovi.


Průměrné hodnocení (12 hlasů): 4.08

Další články této rubriky

Vlakvedoucí sbírá ceny v cyklistických závodechVlakvedoucí sbírá ceny v cyklistických závodech

20.2.2019 - Sportovat začal už na základní škole. Nejprve se věnoval atletice, později navíc vesloval. V šestnácti letech jeho sportovní kariéru ukončilo zranění kolene, a tak se ke sportování vrátil až po čtyřicítce, kdy si doslova z hecu… »

Tváře VUZ: Neexistuje požadavek, který bychom nevyřešiliTváře VUZ: Neexistuje požadavek, který bychom nevyřešili

19.2.2019 - Provozní ředitel zkušebnictví a člen představenstva Výzkumného Ústavu Železničního Miloš Klofanda se stal nedílnou součástí několika generací české železnice. Stál u mnoha milníků, zažil neuvěřitelné příběhy, byl u… »

Ozubnice: jedineční pomocníci v kopcích a horáchOzubnice: jedineční pomocníci v kopcích a horách

18.2.2019 - Nelámou rychlostní rekordy, ale zato bezpečně dopravují po mnohdy neuvěřitelně strmých terénech cestující, kteří by jinak museli absolvovat náročnou cestu po svých. Ozubnicové dráhy – německy Zahnradbahn, francouzsky Chemin de… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika