Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / RegioNovy opraví v moderní hale

RegioNovy opraví v moderní hale

29.1.2018 – autor: JOSEF HOLEK

V rakovnické provozní jednotce DKV Plzeň vyrostla nová opravárenská hala. České dráhy v ní chtějí udržovat především RegioNovy a vozy řady 810. Původní technické zázemí bylo již zastaralé a nevyhovující. Součástí stavby je i návazné kolejiště. Do zkušebního provozu bylo toto zařízení uvedeno v polovině prosince.

RegioNovy opraví v moderní hale

České dráhy v Rakovníku v minulém roce postavily novou opravárenskou halu pro údržbu motorových jednotek RegioNova a vozů řady 810. Objekt vyrostl ve východní části areálu depa Rakovník, ještě v prosinci 2017 začal fungovat ve zkušebním provozu. Ten potrvá zhruba tři měsíce. Nové je návazné kolejiště před i za halou a čerpací stanice pohonných hmot.

Důvodem výstavby bylo neuspokojivé původní zázemí. „Doposud šlo provádět údržbu motorových jednotek a vozů jen v jednokolejné menší hale, která už kapacitně nestačila,“ upřesnil Pavel Mrlík z odboru kolejových vozidel ČD. Průjezdná správkárenská hala stojí v místě bývalých podzemních nádrží, kde byla uskladněna nafta. Nová budova disponuje dvěma kolejemi s moderními sloupkovými kanály o délce zhruba 70 metrů. Zaměstnanci tak budou moci v novém a čistém prostoru provádět kompletní údržbu a opravy železničních kolejových vozidel.

Montážní kanály jsou vybaveny vzduchotechnikou a pochozími rošty. Naopak pod střechou se nachází portálový jeřáb s nosností 5 tun, ke zvedání vozidel slouží sada osmi šroubových zvedáků. O tepelný komfort se stará několik teplovzdušných agregátů. „Pracovní podmínky našich zaměstnanců se tímto krokem výrazně zlepšily,“ konstatoval Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku. Podmiňující investicí podle něj byla rekonstrukce stávající čerpací stanice pohonných hmot včetně vybudování nových nadzemních nádrží.

Do roka v provozu

Stavební firma byla se zakázkou hotová za necelý rok. Výkopové práce začaly na jaře roku 2017 a letos hned zkraje ledna začaly motorové vozy zajíždět do opravy pravidelně. Podle Pavla Mrlíka by měl zkušební provoz skončit zhruba po třech měsících. Národní dopravce za nový objekt zaplatil osmapadesát milionů korun.

Provozní jednotka Rakovník nyní disponuje RegioNovami a vozy řady 810, které zajišťují dopravní obslužnost na území Středočeského, Karlovarského, Ústeckého, Plzeňského a Libereckého kraje a na území hlavního města. Péče se zde dostává i rychlíkům nasazovaným na relaci Praha Masarykovo nádraží – Rakovník.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 4.2

Další články této rubriky

Bateriové vlaky najíždějí první kilometryBateriové vlaky najíždějí první kilometry

14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »

Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva milionyPřesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony

10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »

Rok 2024 ve znamení rekordních modernizacíRok 2024 ve znamení rekordních modernizací

7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika