Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Rakouská Westbahn získá čtyři koleje

Rakouská Westbahn získá čtyři koleje

24.7.2020 – autor: PETR ŠŤÁHLAVSKÝ Foto: AUTOR

ÖBB Infrastruktur AG pokračuje v modernizaci nejvytíženější rakouské železnice z Vídně na západ země, která je známá jako Westbahn. Cestu k jejímu rozšíření na čtyřkolejnou trať mezi Lincem a Welsem nyní otevřel Spolkový správní soud. Ten posvětil kladné stanovisko EIA vydané v roce 2018 spolkovým ministerstvem dopravy, inovací a technologie.

Rakouská Westbahn získá čtyři koleje

Rakouské dráhy plánují investovat do rozšíření kapacity přibližně 24 kilometrů dlouhého úseku mezi Lincem a Welsem 1,25 miliardy eur. Modernizace je rozdělena na delší úsek Linec – Marchtrenk s plánovanou investicí 776 milionů eur a kratší, již částečně čtyřkolejný úsek Marchtrenk – Wels, kde bude investováno ještě 226 milionů eur. Loni v září už začala přestavba západní části lineckého hlavního nádraží na čtyřkolejnou trať s předpokládanými náklady ve výši více než 250 milionů eur.     

Potřebu rozšíření tohoto úseku železniční sítě na čtyři koleje dokládají statistiky a rozvoj okolní infrastruktury. Westbahn je nyní čtyřkolejná od Vídně až do Lince na nádraží Kleinmünchen a ve Welsu se rozděluje na dvě dvoukolejné tratě. Pokračování Westbahn do Salcburku a dál do západní části Rakouska, do Bavorska a Švýcarska. Druhá frekventovaná trať vede dál údolím Dunaje ve směru na Norimberk a Frankfurt nad Mohanem. Podle statistik řízení provozu dnes projíždí úsekem až 400 vlaků za den, což je na hranici kapacity, a v budoucnu se předpokládá další nárůst provozu.

Třetina spojů v Rakousku

Westbahn je nejdůležitější rakouská trať. Na délce železniční sítě našeho jižního souseda se podílí přibližně pouze 10 %, ale jezdí po ní až 32 % všech vlaků v Rakousku. O rozšíření Westbahn ze dvou na čtyři koleje příslušné úřady rozhodly na konci

80. let. Volba padla na stavbu souběžné moderní vysokokapacitní železnice pro smíšený provoz osobních a nákladních vlaků s rychlostí do 250 km/h. Přestože jde v podstatě o dvě souběžné tratě, jsou úzce propojené a mezi St. Pölten a Lincem na mnoha místech vedou souběžně. V praxi tak fungují jako jedna čtyřkolejná trať s možností vést operativně podle potřeby vlaky střídavě po „staré“ a „nové“ trati.

Další čtyřkolejné úseky vznikají i ve zbývajících částech Westbahn a také na jiné frekventované trati Unterinntal v Tyrolsku, kde se sbíhají důležité tratě v severojižním a západovýchodním směru. Zdejší vysokokapacitní trať je koncipovaná pro smíšený provoz osobní a nákladní dopravy do rychlosti 230 km/h a je v podstatné míře vedena v tunelech.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 2

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika