Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Railjet najel další milion kilometrů

Railjet najel další milion kilometrů

12.2.2024

Po najetí dalšího zhruba 1,2 milionu kilometru začala třetí velká obnova v životním cyklu moderních jednotek railjet Českých drah. Obnovy českých railjetů se provádějí společně s rakouskými vlaky v závodě poskytovatele údržby a dalšího vývoje kolejových vozidel ÖBB Technische Services GmbH ve vídeňské čtvrti Simmering.

Railjet najel další milion kilometrů

Jednotky railjet ČD brzy dosáhnou dalšího významného milníku v počtu najetých kilometrů, což představuje také nutnost dodržet stanovený plán jejich údržby. „Vlaky railjet jsou mezi našimi zákazníky velice oblíbené a v provozu jsou trvale značně využité. Každá jednotka ujede denně v průměru přes tisíc kilometrů. Není tedy žádným překvapením, že po zhruba devíti letech od uvedení do pravidelného provozu má každá z našich jednotek najeto zhruba 3,5 milionu kilometrů. V letošním roce tak dosáhnou předepsaný kilometrický proběh pro přistavení do dílen k plánované vyvazovací obnově R2,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus. 
Vyvazovací oprava je zaměřena na obnovu cyklicky namáhaných částí vozidel a částí, u kterých je výrobcem přesně předepsaná životnost určených celků, například v podobě najetí určeného maximálního počtu kilometrů. Jde především o revizi a výměnu předepsaných součástek pojezdu, výměnu celistvých kol, výměnu semipermanentního tyčového spřáhla a dalších prvků souvisejících s bezpečností provozu a cestujících. 

Dvě spojené jednotky
Technici pracují také na opravách interiéru a provádějí zevrubné prohlídky včetně předepsaných servisních úkonů na dalších konstrukčních celcích, jako jsou centrální zdroj energie, klimatizace, dveře, uzavřený systém WC a podobně. Vyvazovací obnova R2 celého sedmivozového railjetu v Rakousku včetně přepravy vlaku do a z dílen trvá přibližně tři týdny a zakončena je zkušební jízdou rychlostí až 250 km/h. Přeprava jednotek určených k revizi probíhá na pravidelných spojích railjet mezi Prahou a Vídní, což představuje mimořádné spojení dvou netrakčních jednotek s jednou lokomotivou Taurus do jednoho vlaku o délce skoro 400 metrů a hmotnosti přibližně 750 tun.   
Na konci ledna technici dokončili vyvazovací obnovu stupně R2 na třetí jednotce, jež pak zamířila zpět do provozu, a během první poloviny roku se uskuteční u zbývajících šesti. Railjety ČD jsou v provozu především na lince Praha – ­Wien – Graz, ale obsluhují i jeden pár spojů v trase Graz – Wien – Praha – Berlin a z provozních důvodů se v minulosti objevily například i mezi Prahou a Ostravou. Všech sedm jednotek má v současnosti najeto více než 24,5 milionu kilometrů. Tato vzdálenost představuje 32 zpátečních cest na Měsíc. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika