Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Railjet najel další milion kilometrů

Railjet najel další milion kilometrů

12.2.2024

Po najetí dalšího zhruba 1,2 milionu kilometru začala třetí velká obnova v životním cyklu moderních jednotek railjet Českých drah. Obnovy českých railjetů se provádějí společně s rakouskými vlaky v závodě poskytovatele údržby a dalšího vývoje kolejových vozidel ÖBB Technische Services GmbH ve vídeňské čtvrti Simmering.

Railjet najel další milion kilometrů

Jednotky railjet ČD brzy dosáhnou dalšího významného milníku v počtu najetých kilometrů, což představuje také nutnost dodržet stanovený plán jejich údržby. „Vlaky railjet jsou mezi našimi zákazníky velice oblíbené a v provozu jsou trvale značně využité. Každá jednotka ujede denně v průměru přes tisíc kilometrů. Není tedy žádným překvapením, že po zhruba devíti letech od uvedení do pravidelného provozu má každá z našich jednotek najeto zhruba 3,5 milionu kilometrů. V letošním roce tak dosáhnou předepsaný kilometrický proběh pro přistavení do dílen k plánované vyvazovací obnově R2,“ řekl místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus. 
Vyvazovací oprava je zaměřena na obnovu cyklicky namáhaných částí vozidel a částí, u kterých je výrobcem přesně předepsaná životnost určených celků, například v podobě najetí určeného maximálního počtu kilometrů. Jde především o revizi a výměnu předepsaných součástek pojezdu, výměnu celistvých kol, výměnu semipermanentního tyčového spřáhla a dalších prvků souvisejících s bezpečností provozu a cestujících. 

Dvě spojené jednotky
Technici pracují také na opravách interiéru a provádějí zevrubné prohlídky včetně předepsaných servisních úkonů na dalších konstrukčních celcích, jako jsou centrální zdroj energie, klimatizace, dveře, uzavřený systém WC a podobně. Vyvazovací obnova R2 celého sedmivozového railjetu v Rakousku včetně přepravy vlaku do a z dílen trvá přibližně tři týdny a zakončena je zkušební jízdou rychlostí až 250 km/h. Přeprava jednotek určených k revizi probíhá na pravidelných spojích railjet mezi Prahou a Vídní, což představuje mimořádné spojení dvou netrakčních jednotek s jednou lokomotivou Taurus do jednoho vlaku o délce skoro 400 metrů a hmotnosti přibližně 750 tun.   
Na konci ledna technici dokončili vyvazovací obnovu stupně R2 na třetí jednotce, jež pak zamířila zpět do provozu, a během první poloviny roku se uskuteční u zbývajících šesti. Railjety ČD jsou v provozu především na lince Praha – ­Wien – Graz, ale obsluhují i jeden pár spojů v trase Graz – Wien – Praha – Berlin a z provozních důvodů se v minulosti objevily například i mezi Prahou a Ostravou. Všech sedm jednotek má v současnosti najeto více než 24,5 milionu kilometrů. Tato vzdálenost představuje 32 zpátečních cest na Měsíc. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Masarykovo nádraží získá díky modernizaci unikátní platformuMasarykovo nádraží získá díky modernizaci unikátní platformu

24.2.2024 - Pražské Masarykovo nádraží čeká v následujících třech letech čilý stavební ruch. Stavba, jež slouží už více než 175 let, projde dosud největší proměnou ve své historii. Jeho kolejiště překlene unikátní platforma, která… »

Modernizace čtrnácti EffiShunterů je hotováModernizace čtrnácti EffiShunterů je hotová

21.2.2024 - České dráhy mají už zpět všech 14 lokomotiv řady 742, které daly ke kompletní modernizaci do společnosti CZ LOKO. Stalo se tak prakticky o rok dříve, neboť kontrakt za více než 684 milionů Kč předpokládal dokončení posledního… »

ČD Minibary loni obsloužily skoro 1,2 milionu cestujícíchČD Minibary loni obsloužily skoro 1,2 milionu cestujících

16.2.2024 - Více než 400 tisíc šálků kávy, ale také pivo nebo cappuccino. Tyto nápoje jsou i nadále nejoblíbenějšími položkami, které se prodávají v minibarech Českých drah. Mezi vyhledávané občerstvení patří také croissanty, bagety… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika