Železničář / Hlavní zprávy / Provoz po letohradské trati je bezpečnější
Provoz po letohradské trati je bezpečnější
13.2.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Koncem loňského roku doznala vylepšení řada železničních zastávek na trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu.

Stavbaři postupně upravili nejen železniční svršek a spodek, ale hlavně nástupiště v Dolních Libchavách, Hnátnici a Dolní Dobrouči. Zásadní proměny doznala stanice Lanšperk, kde byla nejen odstraněna léta nevyužívaná kolej u výpravní budovy, ale zároveň postavena dvě nová bezbariérové nástupiště. Součástí stavby byla i výměna trolejového vedení, výměna osvětlení a obnova staničního zabezpečovacího zařízení. Zákazníci národního dopravce, který na trati zabezpečuje dopravu regionálními spoji, mají nyní možnost využívat pohodlnějšího a bezpečnějšího výstupu i nástupu do vlaku. Na trati se lze denně setkat jak s elektrickými push-pull soupravami, tak i nízkopodlažními Regionovami a v některých případech i soupravami tvořenými staršími motorovými vozy řady 810. Od prosince loňského roku z trasy ale zcela zmizely polské elektrické jednotky řady EN 57, které od nového jízdního řádu jezdí jenom do pohraniční stanice Lichkov.
Další články této rubriky
Bateriové vlaky najíždějí první kilometry
14.2.2025 - Sever Moravy se stal prvním regionem u nás, kde začaly jezdit jednotky s tímto alternativním pohonem. Pozitivně je hodnotí jak cestující, tak objednatel, kterým je Moravskoslezský kraj. Díky pohodlnému cestování bez přestupů přibyli… »
Přesnost vlaků se loni zlepšila, na čas jich jelo přes dva miliony
10.2.2025 - Přesnost vlaků loni mírně vzrostla. Na čas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 % spojů Českých drah. Šlo celkem o 2 154 326 spojů z více než 2,4 milionu sledovaných. Statistika přesnosti vlaků Českých drah nepočítá… »
Rok 2024 ve znamení rekordních modernizací
7.2.2025 - ČD v uplynulém roce uvedly do provozu celkem 144 nových jednotek a lokomotiv za téměř 19 miliard korun. Z hlediska modernizace vozidlového parku se jednalo o rekordní rok. Rychlé tempo obměny vlaků a zlepšování služeb na jejich… »