Železničář / Hlavní zprávy / Provoz po letohradské trati je bezpečnější
Provoz po letohradské trati je bezpečnější
13.2.2017 – autor: MARTIN HARÁK
Koncem loňského roku doznala vylepšení řada železničních zastávek na trati z Ústí nad Orlicí do Letohradu.
Stavbaři postupně upravili nejen železniční svršek a spodek, ale hlavně nástupiště v Dolních Libchavách, Hnátnici a Dolní Dobrouči. Zásadní proměny doznala stanice Lanšperk, kde byla nejen odstraněna léta nevyužívaná kolej u výpravní budovy, ale zároveň postavena dvě nová bezbariérové nástupiště. Součástí stavby byla i výměna trolejového vedení, výměna osvětlení a obnova staničního zabezpečovacího zařízení. Zákazníci národního dopravce, který na trati zabezpečuje dopravu regionálními spoji, mají nyní možnost využívat pohodlnějšího a bezpečnějšího výstupu i nástupu do vlaku. Na trati se lze denně setkat jak s elektrickými push-pull soupravami, tak i nízkopodlažními Regionovami a v některých případech i soupravami tvořenými staršími motorovými vozy řady 810. Od prosince loňského roku z trasy ale zcela zmizely polské elektrické jednotky řady EN 57, které od nového jízdního řádu jezdí jenom do pohraniční stanice Lichkov.
Další články této rubriky
ČD začaly stavět novou opravárenskou halu v Havlíčkově Brodě
21.11.2024 - Zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod se brzy dočkají lepšího zázemí pro servis regionálních vlaků RegioPanter a RegioFox. V areálu tamního depa začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez… »
Invaze Panterů druhé generace vrcholí
14.11.2024 - České dráhy převzaly od výrobce Škoda Group padesátou třívozovou elektrickou jednotku RegioPanter řady 640.2. Vlak s číslem 640.256 zamířil do Zlínského kraje. Stejný typ RegioPanterů již úspěšně brázdí tratě v Olomouckém,… »
Pantery už jezdí na celé lince S4/U4
8.11.2024 - České dráhy nedávno zahájily provoz elektrických jednotek RegioPanter řady 640.2 na celé lince S4 / U4 z Prahy až do Ústí nad Labem. Dosud se s nimi cestující svezli pouze na trase Praha – Kralupy nad Vltavou. Díky moderním vlakům… »