Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Premiéra InterPanteru na okruhu ve Velimi

Premiéra InterPanteru na okruhu ve Velimi

29.6.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Nejnovější přírůstek do rodiny šelem národního dopravce v podobě první jednotky pro meziregionální a dálkovou dopravu – InterPanter – byl slavnostně představen odborné veřejnosti a novinářům ve čtvrtek 25. června 2015. V areálu Zkušebního centra VUZ podstoupila jednotka 660.101 také křest zástupci výrobce i objednatele. V běžném provozu by se měla objevit na přelomu září a října letošního roku hned poté, co absolvuje letní maraton zkoušek. Už nyní ale můžeme prozradit mnoho zajímavostí.

Premiéra InterPanteru na okruhu ve Velimi

Počasí jako na objednávku panovalo nad středočeskou Velimí od samého rána. Poté, co Česko po dva týdny zahalovala nízká oblačnost a zem zkrápěl déšť, kvitovali fotografové možnost zvěčnit historický okamžik za slunečního svitu s velkým povděkem. Důvod byl nasnadě – zbrusu nová jednotka, navíc první v historii české provenience určená pro dálkovou dopravu, se nepředstavuje každý den. Hlavní hvězdou se stal pětivozový InterPanter, první ze čtrnácti objednaných pro rychlíkové spoje ČD.

Přízeň s RegioPanterem nezapře

Na první pohled je velmi podobný svému rodovému sourozenci RegioPanteru a velká část technických fines byla z této úspěšné elektrické jednotky, představené na podzim 2011, převzata. Při bližším prozkoumání je ale rozdílů více. Velká část z nich se týká určení jednotky pro delší trasy. Interiér je více rozčleněn, ubylo vstupních dveří. Naopak více prostoru mají cestující pro svá zavazadla, elektronický rezervační systém informuje o obsazenosti každého sedadla. Ta jsou ergonomicky polstrována s možností polohování. V jednotce jsou navíc oddělené oddíly pro cestující s dětmi, nechybějí držáky pro jízdní kola a místa pro dětské kočárky.

K dispozici je audiovizuální informační systém nebo wi-fi. České dráhy chtějí jednotky vybavit také zjednodušenou verzí palubního portálu. Další novinkou je systém AVV, tedy automatického vedení vlaku. Trakční výzbroj – opět umístěná kompletně na střeše – umožňuje provoz na obou napájecích soustavách, což vozidlo předurčuje k využití na rychlíkových linkách kdekoli pod měděnou pavučinou.

Zacíleno na komfort pro všechny

O tom, kde konkrétně to bude, se zatím vedou s Ministerstvem dopravy ČR intenzivní jednání a zástupci Českých drah, přítomní na slavnostním křtu, nechtěli předbíhat výsledkům. „Slibujeme si od jednotek novou fázi určitého rozvoje a další vylepšení služeb pro cestující. Přitom jsme rádi, že v soutěži, ze které InterPanter vzešel, zvítězila česká firma, což pro České dráhy přináší výhody například v zajištění servisu a zároveň podporu českému průmyslu,“ uvedl na tiskové konferenci předseda představenstva ČD Pavel Krtek.

Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu, jej doplnil slovy: „InterPanter je důkazem, že se jako národní dopravce nesoustředíme na jednu linku, ale činíme vše pro to, abychom vysoký standard nabídli plošně. Také proto jsme požadovali, aby se v jednotce, ve které náš zákazník stráví tři nebo čtyři hodiny, cítil opravdu komfortně.“ Kromě technických vlastností chce národní dopravce tohoto cíle dosáhnout mimo jiné také instalací automatů pro prodej nápojů a občerstvení, které se v českém vozidle objeví vůbec poprvé.              

 


Průměrné hodnocení (13 hlasů): 4.69

Fotogalerie

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika