Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Představili jsme nové vozy pro linku z Prahy do Hamburku

Představili jsme nové vozy pro linku z Prahy do Hamburku

21.10.2015 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Nový jízdní řád se blíží a s ním i start společného projektu českého a německého národního dopravce na lince Praha – Berlín – Hamburk. Na tyto spoje budou nasazovány modernizované vozy Českých drah, jejichž předávání výrobcem započalo ve druhé polovině srpna. V pátek 16. října si je poprvé mohli vyzkoušet také němečtí novináři.

Představili jsme nové vozy pro linku do Hamburku

Bezdrátový internet, kožená sedadla v první třídě, moderní informační systém i pro zrakově či sluchově postižené nebo inovované dobíjení elektronických zařízení cestujících prostřednictvím USB. To je zlomek novinek, které nabídnou výrazně omlazené vozy, modernizované speciálně pro linku Praha – Berlín – Hamburk v šumperském závodě Pars nova, patřícím do holdingu Škoda Transportation. Jak jsme vás informovali v Železničáři číslo 14/2015, během léta finišovala výroba prvních prototypů řad Ampz (1. třída), Bmz (2. třída) a WRmz (restaurační), které byly počátkem srpna schváleny Drážním úřadem. První tři vozy byly národnímu dopravci předány ve druhé polovině srpna a postupně byly nasazeny do ověřovacího provozu s cestujícími. Během něj byly odstraněny dílčí „porodní bolesti“.Dodávky dalších z celkem 71 kusů pokračují. Připomeňme, že Pars nova získal od Českých drah také druhý kontrakt na modernizaci 22 bývalých vozů ÖBB pro linku Praha – Berlín – Hamburk. Z celkového počtu projde 18 vozů rozsáhlou přestavbou z oddílových na velkoprostorové vozy s místy pro cestující na vozíku nebo pro jízdní kola. Realizace je rovněž v plném proudu.

Už v mezinárodním provozu

Kromě tuzemských dálkových spojů vozy v rámci ověřovacího provozu zavítaly i do zahraničních destinací. Mohli se s nimi setkat cestující jedoucí na Slovensko, do Budapešti, jídelní vůz WRmz se objevil i na vlacích EuroCity do Německa. Už nyní si tak cestující mohli vyzkoušet vysoký standard, které soupravy na společné lince Českých drah a Deutsche Bahn nabídnou. Do všech vozů 1. a 2. třídy je například instalováno Wi-Fi připojení k internetu, rozšířen je také počet elektrických zásuvek 230 V/50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících, které byly navíc doplněny také elektrickou zásuvkou v provedení USB. Ve vozech první třídy (Ampz143) jsou osazena sedadla společnosti MSV Interier s čalouněním v černé kůži. Interiér tak v kombinaci se světlými stěnami a červeným kobercem vypadá velmi elegantně. Vozy 2. třídy (Bmz241) jsou oddílové. Zcela nově je v nich osazen koberec, který se obvykle ve vozech této třídy nepoužívá. Přispívá nejen k vytvoření příjemnější atmosféry, ale snižuje i hlučnost. Všechny vozy splňují podmínku pro mezistátní provoz rychlostí 200 km/h.

Prvními hodnotiteli byli němečtí novináři

Ještě před nasazením vozů do rutinního provozu od 13. prosince 2015 umožnili oba kooperující dopravci německým novinářům vyzkoušet si novou techniku. „Presstrip“ proběhl v pátek 16. října v úseku Děčín hl. n. – Praha Masarykovo nádraží v rámci běžného spoje. Asi dvacetičlenná skupina německých žurnalistů dorazila do Děčína spojem EC 173 Porta Bohemica, kde pro ně byla připravena tisková konference. Do Prahy se pak přepravili v modernizovaných vozech Ampz, Bmz a jídelním WRmz, které byly zařazeny na konec běžného rychlíku R 685. Během cesty si kromě vlastností vozů vyzkoušeli také úroveň gastronomie ČD restaurant se servisem JLV. Podle reakcí lze soudit, že obé udělalo na zástupce německého tisku velmi dobrý dojem.


Průměrné hodnocení (18 hlasů): 3.83

Fotogalerie

Další články této rubriky

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron České dráhy kupují deset lokomotiv Vectron

10.6.2024 - ČD se rozhodly od leasingové společnosti RSL koupit deset lokomotiv Siemens Vectron. Dosud pronajaté lokomotivy budou v průběhu letošního roku postupně přebírat do svého majetku. V provozu se objeví na všech obvyklých výkonech… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika