Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Hlavní zprávy / Prahu s Baltem spojí nová linka

Prahu s Baltem spojí nová linka

7.12.2023 – autor: PETR SLONEK

České dráhy a Ministerstvo dopravy ČR s ročním předstihem uzavřely desetiletou smlouvu na zajištění veřejných služeb v přepravě cestujících veřejnou dopravou na lince Ex 32 Praha – Pardubice – Lichkov státní hranice (– Polsko) pro období jízdního řádu 2025 až 2034. Dohoda představuje posílení mezistátního spojení a umožní propojit Prahu a východní Čechy s polskými městy Vratislav, Poznaň, Bydhošť, Gdaňsk a Gdyně.

Prahu s Baltem spojí nová linka

Podle ministerstva dopravy spojení s turisticky atraktivními destinacemi, jako jsou Vratislav a baltské pobřeží, dlouho chybělo. „Dosud mířily dálkové spoje do Polska pouze přes Bohumín. Jsem přesvědčen, že tato česko-polská spolupráce podpoří vzájemnou turistiku i další ekonomické vztahy,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.  
„Přidělení zakázky na provozování této nové linky Českým drahám dokazuje, že umíme připravit kvalitní a cenově atraktivní nabídku. Na této lince budeme spolupracovat s naším polským partnerem PKP Intercity a společně na ní zajistíme obvyklý komfort vlaků EuroCity, jako jsou klimatizované vozy, přístup na internet přes palubní wi-fi síť nebo možnost napájení cestovní elektroniky. Cesta mezi Prahou a polskou Vratislaví by měla trvat kolem čtyř hodin, což je podstatně méně, než tomu bylo v minulosti,“ zdůraznil předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Komfort a kvalitní služby
Spoje nové linky Ex 32 Praha – Pardubice – Vratislav – Gdyně zajistí klimatizované vozy standardu EuroCity Českých drah a PKP Intercity. Soupravy nabídnou cca 250 míst k sezení a samozřejmostí je vybavení pro přepravu osob na vozíku, kočárků a jízdních kol. Cestující budou mít k dispozici řadu služeb včetně přístupu k internetu přes palubní wi-fi síť a nabídky občerstvení. Ta bude zpočátku roznáškovou formou a od jízdního řádu 2026 se plánuje nasazení restauračního vozu nebo bistrovozu. 
Cesta mezi Prahou a Vratislaví na této lince by měla trvat kolem čtyř hodin a mezi Prahou a Gdyní okolo devíti hodin. V Česku se plánují vedle Prahy také zastávky v Kolíně, Pardubicích, Ústí nad Orlicí, Letohradě, Jablonném nad Orlicí a v Lichkově. Vlaky budou odjíždět čtyřikrát denně z obou konců trasy ve 4hodinovém intervalu. Přesné trasy budou součástí přípravy jízdního řádu 2025.
Nová linka Ex 32 Praha – Pardubice – Vratislav – Gdyně představuje významný krok k posílení mezistátního spojení mezi Českou republikou a Polskem. Cestujícím nabídne moderní komfort, rychlou přepravu a širokou škálu služeb. V roce 2009 jezdila dvojice přímých rychlíků Praha – Vratislav přes Hradec Králové s cestovním časem zhruba 6,5 hodiny. V roce 2010 pak jezdil pár vlaků Orlice Pardubice – Vratislav. Při cestě z Prahy byl nutný přestup a nejrychlejší spojení trvalo více než 5 hodin. Nové vlaky tak nabídnou oproti minulosti podstatně rychlejší a kvalitnější spojení české a dolnoslezské metropole. Cesta z Prahy a z Čech do Gdaňska linkou Ex 32 pak bude zhruba o tři hodiny rychlejší než současná jízda přes Bohumín a Varšavu.
 


Průměrné hodnocení (4 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz MoraviíČD podepsaly smlouvu s krajem na provoz Moravií

21.6.2024 - České dráhy budou i nadále zajišťovat provoz na regionálních linkách S2 (Křenovice – Brno – Letovice) a S3 (Hustopeče/Židlochovice – Brno – Tišnov – Křižanov) a dále na linkách S9 (Břeclav – Hodonín) a S51 (Břeclav –… »

ČD udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledemČeské dráhy udržely rating Baa2 v investičním pásmu se stabilním výhledem

17.6.2024 - Mezinárodní ratingová agentura Moody‘s potvrdila rating Českých drah, a to na úrovni Baa2 v investičním pásmu, se stabilním výhledem. Renomovaná firma ocenila především silné postavení společnosti na tuzemském železničním trhu… »

ČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliardČD investují do rozvoje servisu přes 12 miliard

13.6.2024 - Největší tuzemský železniční dopravce České dráhy plánuje do roku 2031 investovat do rozvoje servisního zázemí přes 12 miliard korun. Více než šest miliard Kč poputuje do nových opravárenských hal a do jejich kompletních… »

 

Všechny články rubriky Hlavní zprávy

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika